
Najmniejszy dostawczak w Europie to… plastikowy elektryk!
Jego przestrzeń ładunkowa ma łącznie... 400 litrów!
Pamiętacie Citroëna Ami, mały, dwumiejscowy pojazd francuskiego producenta samochodów? Jeśli nie to przypominamy, Citroën Ami, jest napędzany skromnym silnikiem elektrycznym o mocy 6 kW, więc zgodnie z francuskim prawem może nim kierować osoba w wieku zaledwie 14 lat i nie jest wymagane, by posiadała prawo jazdy. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 45 km/h, jego nadwozie jest wykonane z tworzywa sztucznego i ma bardzo proste wnętrze.
Teraz powstała wersja dostawcza: Citroën My Ami Cargo. Naprawdę, to nie żart.

Samochodzik, bo samochodem tego nazwać nie można, ma służyć przede wszystkim do dostaw na tak zwaną ostatnią milę, czyli na przykład do dowożenia paczek w ścisłym centrum miasta. Malutkie wymiary autka mają pomóc mu wjechać tam, gdzie klasyczne samochody dostawcze po prostu by się nie zmieściły, lub zablokowałyby pół miasta. I w ten sposób cała koncepcja Citroën My Ami Cargo nabiera sensu.

Citroën My Ami Cargo ma dwa metry długości, a jego szerokość to niecałe 1,4 metra. Malutki dostawczak ma ładowność na poziomie 140 kg, a jego przestrzeń ładunkowa ma łącznie 400 litrów. Paczki umieszcza się tak, gdzie w tradycyjnym Ami znajduje się fotel pasażera. Kufer w miejscu prawego fotela mieści 260 litrów i składa się z siedmiu modułów.
Citroën My Ami Cargo na jednym ładowaniu może przejechać 75 kilometrów.
Ile kosztuje najmniejszy dostawczak w Europie? Jego ceny we Francji zaczynają się od 6490 euro, co po przeliczeniu daje około 30 tysięcy złotych. Czy będzie dostępny w Polsce? Nie wiadomo.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?