Najmniejszy dostawczak w Europie to… plastikowy elektryk!
Jego przestrzeń ładunkowa ma łącznie... 400 litrów!
Pamiętacie Citroëna Ami, mały, dwumiejscowy pojazd francuskiego producenta samochodów? Jeśli nie to przypominamy, Citroën Ami, jest napędzany skromnym silnikiem elektrycznym o mocy 6 kW, więc zgodnie z francuskim prawem może nim kierować osoba w wieku zaledwie 14 lat i nie jest wymagane, by posiadała prawo jazdy. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 45 km/h, jego nadwozie jest wykonane z tworzywa sztucznego i ma bardzo proste wnętrze.
Teraz powstała wersja dostawcza: Citroën My Ami Cargo. Naprawdę, to nie żart.
Samochodzik, bo samochodem tego nazwać nie można, ma służyć przede wszystkim do dostaw na tak zwaną ostatnią milę, czyli na przykład do dowożenia paczek w ścisłym centrum miasta. Malutkie wymiary autka mają pomóc mu wjechać tam, gdzie klasyczne samochody dostawcze po prostu by się nie zmieściły, lub zablokowałyby pół miasta. I w ten sposób cała koncepcja Citroën My Ami Cargo nabiera sensu.
Citroën My Ami Cargo ma dwa metry długości, a jego szerokość to niecałe 1,4 metra. Malutki dostawczak ma ładowność na poziomie 140 kg, a jego przestrzeń ładunkowa ma łącznie 400 litrów. Paczki umieszcza się tak, gdzie w tradycyjnym Ami znajduje się fotel pasażera. Kufer w miejscu prawego fotela mieści 260 litrów i składa się z siedmiu modułów.
Citroën My Ami Cargo na jednym ładowaniu może przejechać 75 kilometrów.
Ile kosztuje najmniejszy dostawczak w Europie? Jego ceny we Francji zaczynają się od 6490 euro, co po przeliczeniu daje około 30 tysięcy złotych. Czy będzie dostępny w Polsce? Nie wiadomo.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP