Muscle car od nowa. Jak Dodge szykuje się na koniec ery V8?
Era silników V8 powoli dobiega końca. Zaczyna się czas elektromobilności. Czy to oznacza, że nowe samochody będą mniej ekscytujące? Dodge twierdzi, że wręcz przeciwnie.
Dodge jakiś czas temu stwierdził, że przepisy dotyczące emisji spalin zabijają silnik V8. Teraz potwierdził swoje przypuszczenia, ogłaszając, że era silników V8 powoli dobiega końca. Czy to zła wiadomość? Chyba nie. Amerykański producent twierdzi, że elektryfikacja sprawi, że jego muscle car będzie jeszcze bardziej ekscytujący.
Matt McAlear , szef sprzedaży w Dodge, w wywiadzie dla „Muscle Cars & Trucks” powiedział:
Nie ma żadnej konkretnej daty, ale wszyscy wiedzą, że koniec ery silników V8 jest bliski i trzeba się nimi cieszyć póki można. Ale nie wszystko jest stracone. Nadchodzące zmiany będą o wiele bardziej ekscytujące. Wszyscy wiedzą, że zbliża się elektryfikacja. Jeśli chodzi o Dodge’a, wymyślimy na nowo muscle car. Jestem bardzo podekscytowany tym, dokąd zmierza przyszłość.
McAlear nie podał jednak żadnych szczegółów na temat tego, co Dodge szykuje w przyszłości.
Plotki o tym, jak Charger i Challenger (wprowadzone w 2008 roku) będą ewoluować w latach 20. XXI wieku, pojawiają się już od jakiegoś czasu. Jedno z niezidentyfikowanych doniesień mówi, że Challenger nowej generacji będzie mniejszy i odpowiednio lżejszy niż jego poprzednik. W 2019 roku ówczesny szef Fiat-Chrysler Automobiles, Mike Manley, ogłosił, że pewien stopień elektryfikacji jest nieunikniony. Co wymowne, zapytany o to, co będzie napędzać następcę Challengera, stwierdził, że „nie będzie to doładowany silnik V8 o mocy 700 KM”,. Nic nie wskazuje na to, że niedawna fuzja FCA z PSA w celu utworzenia Stellantis zniweczyła te plany. Wręcz przeciwnie, raczej przyspiesza dążenia strony FCA do elektryfikacji.
W międzyczasie Dodge zrobi wszystko, co w jego mocy, aby zaspokoić apetyt motomaniaków na silniki V8.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI