Mini Anniversary Edition – trzydrzwiowa wersja limitowana na cześć Johna Coopera
60 lat temu John Cooper stworzył fundament dla legendarnych zwycięstw klasycznego Mini w motorsporcie. Był to początek trwającej do dziś współpracy między MINI a rodziną Cooperów.
Mini Anniversary Edition jest hołdem złożonym Johnowi Cooperowi, który zmarł w 2000 roku, a także świadectwem tego, że pod jego nazwiskiem można do dziś czerpać maksymalną frajdy z jazdy w segmencie małych samochodów klasy premium.
Produkcja wyniesie zaledwie 740 sztuk na całym świecie. Liczba egzemplarzy dostępnych w tej edycji nawiązuje do numeru startowego 74, jaki klasyczne Mini Cooper nosiło podczas swojego pierwszego udanego występu na torze wyścigowym.
Wczesne samochody wyścigowe zaprojektowane przez Johna Coopera rozpoznawalne były po zielonym lakierze z białymi akcentami, modele Mini Anniversary Edition oferowane będą w metalizowanym kolorze British Racing Green. Oprócz tego dostępny będzie wariant metalizowany Midnight Black, a w Mini John Cooper Works również kolor Rebel Green. Wszystkim lakierom towarzyszyć będzie dach, lusterka zewnętrzne, klamki drzwi oraz obramowania reflektorów i lamp tylnych w kolorze białym. Pozostałe elementy wykończenia karoserii wykonane będą w błyszczącym kolorze Piano Black.
Mini Anniversary Edition łączy w sobie elementy pakietu John Cooper Works z ekskluzywnymi cechami, które podkreślają sportowy charakter i świadomość historycznych korzeni.
Na przykład amortyzację z tłumieniem zależnym od skoku czy 18‑calowe obręcze kół John Cooper Works ze stopów lekkich Circuit Spoke 2-tone. Na listwach progowych, ozdobnikach bocznych, słupkach C i na dolnym ramieniu sportowej kierownicy obitej skórą Nappa umieszczony jest napis „COOPER”.
Na powierzchni wewnętrznej po stronie kierowcy widnieją podpisy Johna, Mike’a i Charliego Cooperów. Kolejną elementem wskazującym ekskluzywny charakter tej edycji jest plakietka z podpisem Johna Coopera, odręcznym dopiskiem „1 of 740” oraz napis „60 YEARS OF MINI COOPER – THE UNEXPECTED UNDERDOG” po wewnętrznej stronie ramki drzwi kierowcy.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP