
Michelin chce produkować opony z plastikowych butelek!
Michelin, legendarna firma oponiarska chce być eko i planuje poddać recyklingowi 3 miliardy plastikowych butelek rocznie, by wykorzystać je do produkcji opon.
Bycie eko to już nie moda, to dla większości z nas styl życia, który wybraliśmy w trosce o naszą planetę. W branży motoryzacyjnej też chcą być eko.
Michelin chce do 2030 roku wykorzystywać przy produkcji opon 40% zrównoważonych materiałów (np. pochodzących z recyklingu). I cel ten jest coraz bliżej realizacji. Francuski gigant oponiarski z powodzeniem przetestował technologię recyklingu tworzyw sztucznych francuskiej firmy biochemicznej Carbios, którą można wykorzystać przy produkcji opon.
Proces enzymatycznego recyklingu odpadów tworzyw sztucznych z politereftalanu etylenu (bardziej znanego jako PET) firmy Carbios opiera się na enzymie zdolnym do depolimeryzacji tworzywa sztucznego. PET to rodzaj plastiku używanego między innymi do produkcji plastikowych butelek, odzieży poliestrowej, a nawet niektórych rodzajów dywanów. Jest powszechnie poddawany recyklingowi, ale przy tym jest również jednym z głównych źródeł odpadów z tworzyw sztucznych. Według Michelin, konwencjonalne praktyki recyklingu nie zapewniają produktu odpowiedniego do stosowania w oponach, ale powstały w procesie enzymatycznego recyklingu „poliester o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie jest odpowiedni do opon, ze względu na jego odporność na pękanie, wytrzymałość i stabilność termiczną”.
Michelin szacuje, że prawie 3 miliardy plastikowych butelek rocznie mogłoby zostać poddanych recyklingowi na włókna techniczne, które zostałyby wykorzystane później w oponach firmy.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?