
Mercedes-Benz Klasa S już w sprzedaży. Ile kosztuje i co znajdziemy w wyposażeniu luksusowej limuzyny z hybrydowym napędem plug-in?
Mercedes-Benz rozpoczyna sprzedaż S 580 e – pierwszej Klasy S z czwartą generacją napędu hybrydowego.
Za sprawą 150-konnego silnika elektrycznego i ponad 100 km zasięgu „na prądzie” nowy Mercedes-Benz S 580 e może w wielu przypadkach poruszać się bez korzystania z jednostki spalinowej. W porównaniu z poprzednikiem zasięg wzrósł ponad dwukrotnie. „Bazą” dla hybrydowego zespołu napędowego jest 6-cylindrowy, benzynowy, rzędowy silnik M 256 o mocy 270 kW (367 KM).
Szczytowy moment obrotowy silnika elektrycznego, wynoszący 480 Nm, jest dostępny praktycznie od samego początku, co zapewnia wysoką dynamikę podczas ruszania i umożliwia zwinne przyspieszanie. Maksymalna prędkość w programie jazdy ELECTRIC wynosi 140 km/h.
W porównaniu z poprzednikiem korzyści przynosi inne umieszczenie akumulatora w samochodzie – bagażnik nie ma już stopnia i oferuje możliwość przewozu długich przedmiotów.
Standardem jest pokładowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym umożliwia ładowarka DC o mocy 60 kW. W rezultacie pełne naładowanie akumulatora można przeprowadzić
w ciągu około 30 minut.
Lista nowości obejmuje nowe odcienie lakieru (niebieski nautic metalik, szarość selenitu metalik, biel kaszmiru magno oraz złoto kalahari designo), a także opcjonalne czarne wykończenie konsoli środkowej o kryształowym wzornictwie.
Opcjonalne aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL (36 696 zł dopłaty) zapewnia jeszcze większy komfort jazdy i lepszą zwinność prowadzenia. Jest połączone ze standardowym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. Ponieważ sprężyna i amortyzator są tu osobno regulowane dla każdego z kół, E-ACTIVE BODY CONTROL przeciwdziała nie tylko przechyłom, ale także kołysaniu, „nurkowaniu” oraz „przysiadaniu” samochodu. Zakres innowacyjnych funkcji obejmuje możliwość podniesienia nadwozia w przypadku wykrycia ryzyka zderzenia bocznego. A dzięki połączeniu ze skanowaniem nawierzchni ROAD SURFACE SCAN i funkcją pochylania w zakrętach CURVE zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu.
Ponieważ E-ACTIVE BODY CONTROL działa pod napięciem 48 V, to jako opcja jest dostępne dla wariantów wyposażonych w taką instalację, tj. S 450 4MATIC, S 500 4MATIC oraz S 580 4MATIC .
Przy okazji Klasa S wzbogaca się o nowe opcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu dla podróżujących z tyłu, znane już z niedawno wprowadzonej Klasy S Mercedes-Maybach:
- Asystent wnętrza MBUX z tyłu może wykryć obecność pasażerów w drugim rzędzie siedzeń
i automatycznie wysunąć zagłówki. Za pomocą intuicyjnego gestu dłonią pozwala też sterować tylną roletą przeciwsłoneczną dachu panoramicznego (dostępny w połączeniu z Asystentem wnętrza MBUX z przodu). - Automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa z tyłu pośrednio skłania do zapięcia pasa i jednocześnie zwiększa wygodę wykonywania tej czynności – nie trzeba już sięgać w bok. Podajnik pasa bezpieczeństwa jest zintegrowany z regulowanym oparciem fotela, dzięki czemu zawsze znajduje się
w dogodnej pozycji (element dostępny z elektrycznie regulowanymi tylnymi siedzeniami z funkcją pamięci). - Adaptacyjne oświetlenie tylnej części kabiny pozwala na wielostopniową regulację jasności
i temperatury barwowej LED-owego oświetlenia wnętrza – można je wykorzystać do czytania lub jako nastrojowe oświetlenie. - Funkcja masażu łydek z tyłu stymuluje krążenie i pomaga zapobiegać zmęczeniu (dostępna z fotelami Executive, dla Klasy S z długim rozstawem osi).
Ceny w Polsce zaczynają się od 569 900 zł.
Najnowsze
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
Wkrótce rusza 6. edycja Rajdu Motocyklowego Weteranów - start już 24 kwietnia 2025 roku. Setki motocyklistów, weteranów i pasjonatów ruszą w trasę, by oddać hołd tym, którzy nie wrócili z misji. -
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
-
Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie – poznaj nowe systemy w Toyocie C-HR
-
Audi Q4 e-tron – elektryczny SUV klasy premium dla nowoczesnych kierowców