
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+. Wiemy, jaki ma zasięg ta elektryczna limuzyna!
Mercedes-AMG zaprezentował sportową limuzynę EQS 53 4MATIC+. Jakie parametry zaoferowali fanom AMG inżynierowie z Affalterbach?
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ w wersji podstawowej ma 658 KM i 950 Nm. Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Dynamic Plus w trybie Race Start z funkcją boost maksymalna moc wzrasta do 761 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy do 1020 Nm.
W tym przypadku Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s (przy naładowaniu akumulatora do poziomu co najmniej 80%). W wersji podstawowej AMG EQS rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 s (minimum 80% naładowania akumulatora), a jego prędkość maksymalną ograniczono do 220 km/h. Z opcjonalnym pakietem prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona do 250 km/h.
Moc rekuperacji sięga tu 300 kW. Kierowca może regulować jej poziom, wybierając jeden z trzech stopni; ponadto może korzystać ze wsparcia asystenta ECO Assist.
Z pomocą pilota jazdy (opcja), w reakcji na wykryte poprzedzające pojazdy hamowanie następuje automatycznie, aż do zatrzymania, np. na skrzyżowaniu.
EQS został wyposażony w 400-woltowy akumulator. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) baterię EQS-a można ładować z mocą do 200 kW. W takim przypadku do naładowania energii potrzebnej na pokonanie kolejnych 300 km (według WLTP) wystarczy 19 minut. Mercedes EQS ma zapewnić zasięg 526-580 km na jednym ładowaniu.
Ta elektryczna limuzyna została wyposażona w zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. W sposób ciągły rozdziela on moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od sytuacji na drodze. Zawieszenie Mercedesa-AMG EQS 53 4MATIC+ bazuje na czterowahaczowej osi przedniej i wielowahaczowej osi tylnej.
Kierowca do wyboru ma pięć trybów jazdy: na śliską nawierzchnię, komfort, sport, sport+ oraz individual. Warto wiedzieć, że maksymalną moc silnika można uzyskać w trybie jazdy sport+ (lub z kick-downem).
EQS-a wyposażono w układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o wymiarach 415×33 mm z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o wymiarach 378×22 mm z tyłu. Opcjonalne, ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG wykorzystują jeszcze większe przednie tarcze – o wymiarach 440×40 mm.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?