
Mazda zastrzegła nowe logo. Jak wygląda?
Nowe logo wygląda jak silnik Wankla. A w Internecie krążą informacje, że „Mazda wskrzesza silnik Wankla”. Przypadek?
Mazda co jakiś czas rozgrzewa serca i umysły fanów motoryzacji, zapowiadając, że silnik Wankla może powrócić do jej samochodów. Ale bądźmy realistami, mamy 2021 rok, podążamy w kierunku elektromobilności, więc oczywistym jest, że czysto spalinowy model z silnikiem z tłokiem obracającym się wewnątrz cylindra nie wyjedzie na drogi.
Można się jednak spodziewać, że wankel wróci jako tzw. range extender, czyli silnik, który nie przekazuje mocy na koła, ale służy do zwiększania zasięgu w samochodzie elektrycznym. A że elektryczna Mazda MX-30 nie grzeszy zbyt dużym zasięgiem… to może w plotkach jest ziarno prawdy.
I być może Mazda podjęła już pewne kroki w tym kierunku. Do japońskiego urzędu patentowego wpłynął wniosek o rejestracje kilku nowych nazw i logo. Nazwy to m.in. „e-SKYACTIV R-Energy”, „e-SKYACTIV R-HEV” i „e-SKYACTIV R-EV”. Literę „R” należy tu rozumieć jako „Rotary”, bo tak też określa się silnik Wankla. Logo ma być zapewne wyróżnikiem wspomnianych wersji. A wygląda ono tak:

Czekamy więc na MX-30 ze zwiększonym zasięgiem.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?