
Ta marka w Polsce świętuje 15. jubileusz – sprzedali u nas już 115 tys. samochodów!
Świętują 15-lecie powstania polskiego oddziału w Polsce i świetną sprzedaż.
Spis treści
- Mazda – liczba salonów dealerskich w Polsce
- Mazda w Polsce – najlepiej sprzedające się modele
- Crafted in Japan
- Mazdę Motor Poland – zgrany zespół i plany na kolejne lata
Mazda Motor Poland świętuje 15. rocznicę powstania i podsumowuje półtorej dekady obecności na polskim rynku. Początki działalności w połowie 2008 r. to okazja do zapisania czystej kartki i stworzenia DNA marki w Polsce od podstaw. Wszystko zaczęło się od 11 punktów dealerskich na terenie kraju, 6 modeli w ofercie i ambicji na wypromowanie marki, która będzie pozycjonowana powyżej segmentu popularnych samochodów. Już w pierwszych 12 miesiącach działalności liczba salonów wzrosła do 20, a Polacy wsiedli do 3145 nowych Mazd, najchętniej sięgając po flagowy wówczas model – Mazdę 6.
Mazda – liczba salonów dealerskich w Polsce
Na przestrzeni 15 lat liczba placówek dealerskich rozrosła się do 32, a równomierne rozłożenie salonów na mapie całej Polski z jednej strony gwarantuje klientom łatwy dostęp do nowych modeli i serwisów Mazdy, a z drugiej strony – daje dealerom stabilną sprzedaż.
„Od początku dynamicznie rozwijaliśmy naszą sprzedaż notując znaczące przyrosty rok do roku z korektą w ostatnich trzech latach, wywołaną czynnikami zewnętrznymi. Uporaliśmy się z tymi wyzwaniami i już w tym roku kalendarzowym wracamy do zakładanej formy, a nasz plan sprzedaży to ponad 11 000 nowych samochodów” – komentuje Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland od 2011 r.

W minionym roku Mazda Motor Poland świętowała przekazanie stutysięcznego samochodu w swojej historii. Była to Mazda MX-5 zamówiona przez Pana Tomasza – fana marki i dotychczasowego właściciela MX-5 II generacji. Do końca października 2023 r. licznik wydanych samochodów dobił do 114 644 szt.
Mazda w Polsce – najlepiej sprzedające się modele
W ciągu półtorej dekady Mazda zmieniła swoją gamę modelową z „tradycyjnej”, w której dominowały hatchbacki i sedany, na ofertę, w której największą rolę odgrywają samochody
z segmentu SUV. Obecnie w ofercie Mazdy w Polsce dostępne są: kompaktowe SUV-y Mazda MX-30 i CX-30, należąca do klasy średniej Mazda CX-5 oraz flagowa Mazda CX-60 – reprezentant segmentu D, a już niebawem do tego grona dołączy nowa Mazda CX-80, która stanie na szczycie gamy modelowej Mazdy. Oprócz tego w ofercie jest miejska Mazda2 Hybrid, kompaktowa Mazda3 w wersji hatchback i sedan oraz kultowy roadster – Mazda MX-5 w odmianie z miękkim dachem, lub z nadwoziem RF przypominającym rasowe coupé.
„Już od kilku lat modele z linii CX są najchętniej wybieranymi przez polskich klientów. Obecnie największą popularnością nad Wisłą cieszy się nasz światowy bestseller – Mazda CX-5, tuż za nią plasuje się kończąca swój cykl życia Mazda6, a już na trzeciej pozycji niemal zderzak w zderzak jadą Mazda CX-60 oraz Mazda CX-30” – podsumowuje Łukasz Paździor.

Preferencje polskich klientów są odzwierciedleniem rynkowych trendów na zachodzie Europy. Dodatkowo strategia Mazdy nazwana Multi-Solution polegająca na zastosowaniu różnorodnych napędów dopasowanych do lokalnych oczekiwań pozwala zaoferować samochody zarówno z tradycyjnymi silnikami benzynowymi, jak i hybrydy (w tym plug-in), samochód elektryczny, a także nowoczesny, bardzo wydajny i ekologiczny silnik diesla.
Crafted in Japan
Od początku obecności na polskim rynku Mazda wyróżniała się nie tylko designem, czy nietypowymi rozwiązaniami technologicznymi, ale też przemyślaną komunikacją marketingową i wyjątkową obsługą w salonach, co w oczach klientów, ale też mediów przekładało się na pozycjonowanie powyżej popularnych marek. „Nie ukrywamy, że naszą aspiracją jest uzyskanie pozycji marki premium, alternatywy dla uznanych graczy z Niemiec, w czym mają nam pomóc kolejne nowości – Mazda CX-60 i niebawem Mazda CX-80. To duże, mocne SUV-y naszpikowane nowoczesną technologią, wyróżniające się bardzo skrupulatnym podejściem do detali. Oba modele powstają w myśl hasła <<Crafted in Japan>>, które oznacza nie tylko ich japońskie pochodzenie, ale też precyzję, pasję i skupienie na człowieku w procesie projektowania i produkcji” – wyjaśnia Łukasz Paździor. „Chcemy, by docelowo Mazda CX-60 stała się naszą lokomotywą, sprzedażowym numerem 1 i najbardziej rozpoznawalnym modelem w gamie” – dodaje Paździor.
W łatwym wyłuskaniu modeli Mazdy na polskich drogach pomaga też firmowy kolor marki – Soul Red Crystal, który od wielu lat jest najchętniej wybieranym przez klientów. W 2023 r. zdecydowało się na ten lakier 25,5% klientów Mazdy 6, prawie 32% wybierających Mazdę CX-5, niemal co trzeci nabywca Mazdy 3, 37% decydujących się na Mazdę MX-5 i aż 38,5% klientów Mazdy CX-30.

Mazdę Motor Poland – zgrany zespół i plany na kolejne lata
Obecnie Mazdę Motor Poland, czyli polską centralę marki tworzy zespół 42 osób, z czego aż siedmioro jest związanych z firmą od początku jej istnienia.
„Mamy bardzo zgraną ekipę najlepszych fachowców na rynku, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Wielokrotnie udowadnialiśmy, że kolejne wyzwania – kryzys finansowy z lat 2008-2010, bardzo mocny jen i słaby złoty, pandemia, czy przerwane łańcuchy dostaw są dla nas impulsem do wprowadzenia nieszablonowych rozwiązań pozwalających nam rozwijać markę na polskim rynku. Warto też podkreślić, że w ostatnich latach kilka osób z polskiego zespołu awansowało do struktur Mazda Motor Europe, dzięki czemu z ich kompetencji i doświadczenia mogą korzystać wszystkie europejskie rynki, na których obecna jest nasza marka” – mówi Łukasz Paździor.
„Jesteśmy gotowi na najbliższe lata transformacji w branży motoryzacyjnej w Europie – my jako importer, jak i nasi dealerzy, a kolejne nowości produktowe pokażą, że wciąż oferujemy atrakcyjne samochody dopasowane do oczekiwań klientów i spełniające bieżące regulacje z zakresu emisji czy wymogów bezpieczeństwa. Co ważne, nie przewidujemy znaczącego wzrostu sprzedaży w najbliższych latach, skupiamy się raczej na obecności w wyższych segmentach niż dotychczas, co pozwoli uzyskać lepszą rentowność nam i naszym dealerom.
Dla Mazdy w Polsce ważny jest udział w rynku nowych samochodów na poziomie nie niższym niż 2%. A oprócz tego zamierzamy cały czas podnosić jakość naszych samochodów i oferowanych usług. Już teraz możemy poszczycić się jedną z najlepszych gwarancji na polskim rynku na wszystkie samochody – 6 lat lub 150 000 km, usługą door-to-door podczas przeglądu Mazdy CX-60, czy innowacyjnymi rozwiązaniami w serwisie jak SkyVideo, czy Online Service Booking” – podsumowuje Łukasz Paździor.
Z okazji 15-lecia obecności na polskim rynku Mazda Motor Poland zaprosiła wszystkich klientów do podzielenia się swoimi historiami z samochodami marki Mazda. Cykl filmów pod wspólnym hasłem „Mazda to dla mnie…” jest dostępny na profilu Mazda Polska na kanale Youtube w zakładce Społeczność Mazdy.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: