Mazda opracowała nowy kolor lakieru. Jest biały i ekologiczny
Mazda uważa, że lakier nadwozia jest kluczowym elementem każdego pojazdu, dlatego od lat poszukuje nowych form ekspresji kolorów i technologii lakierowania, aby zwiększyć atrakcyjność swoich samochodów. Teraz lakier nie dość, że przykuwa wzrok jest też eko.
Mazda wierzy, że lakier jest kluczowym elementem kształtującym sylwetkę pojazdu, dlatego też firma koncentruje swoje wysiłki na opracowaniu kolorów, które podkreślają dynamiczną i subtelną zarazem formę wyrażoną poprzez stylistykę Kodo – Dusza Ruchu. Rhodium White to czysta biel inspirowana estetyką japońską, która odnajduje piękno w prostocie i eliminacji zbędnych detali.
Co więcej, firmie z Hiroszimy udało się uzyskać wykończenie przypominające ręczne malowanie, przy czym płatki aluminium zostały gładko ułożone w regularnych odstępach w warstwie odblaskowej. Cała powierzchnia błyszczy się pod wpływem światła i ma realistyczną, metaliczną fakturę. Poszczególne płatki aluminium są rozmieszczone równomiernie i równolegle do pofałdowań powierzchni karoserii, co w kontakcie ze światłem daje błyszczący i cieniowany efekt, pomimo jasności lakieru Rhodium White.
Opracowując powłokę Rhodium White, Mazda zdołała wznieść technologię Takuminuri na nowy poziom, z powodzeniem produkując na masową skalę wyrazisty lakier nadwozia przy użyciu tylko trzech warstw: warstwy bezbarwnej, warstwy odbijającej światło i warstwy z pigmentem. Zabarwiona warstwa zawiera na nowo opracowany biały pigment, który pozwala na uzyskanie jedwabiście gładkiej, drobnoziarnistej bieli. Standardowo, w przypadku białych lakierów, podkład ma tendencję do prześwitywania, a warstwa bezbarwna jest zazwyczaj grubsza niż w przypadku innych odcieni. W lakierze Rhodium White zastosowano jednak nowo opracowany pigment, który przyczynia się do bardziej efektywnego wykorzystania zasobów i zmniejszenia emisji CO₂ w procesie produkcji.
Nowy lakier będzie dostępny od lata 2022 roku, początkowo dla modeli opracowanych w oparciu o dużą platformę, debiutując we flagowym SUV-ie marki w Europie – nowej Maździe CX-60.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: