Mazda CX-5 po liftingu – nowe wersje wyposażenia i drobne zmiany. Jakie ulepszenia przygotował producent?
Mazda uznała, że zmiana roku modelowego to doskonała okazja do wprowadzenia nowych rozwiązań i ponownie odświeżyła model CX-5. Co się zmienia z okazji wprowadzenia do produkcji nowego rocznika modelowego?
Mazda CX-5 ma już swoje lata, ale póki co japoński producent ani myśli o następcy. Zamiast tego po raz kolejny odświeża popularny samochód. Ale robi to bardzo delikatnie. Nie ma mowy o jakichś poważnych zabiegach odmładzających.
Mazda CX-5 – co się zmienia z okazji wprowadzenia do produkcji nowego rocznika modelowego?
Na pierwszy rzut oka da się zauważyć przeprojektowane, matrycowe reflektory LED o smuklejszej linii czy delikatnie zmieniony zderzak. Tylne światła również zyskały nowy wygląd. W gamie pojawił się też nowy lakier nadwozia - Zircon Sand.
We wnętrzu znajdziemy zaktualizowane multimedia, a w wersjach specjalnych również kolorowe wstawki rozweselające ciemny kokpit. W kabinie odświeżonego CX-5 z pojawił się także moduł bezprzewodowego ładowania telefonu komórkowego.
Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać. W komunikacie prasowym można przeczytać o udoskonalonej konstrukcji nadwozia, zawieszenia i foteli. Mazda chwali się poprawionym wyciszeniem, szczególnie podczas jazdy po nierównych nawierzchniach, takich jak żwir. Do tego w niektórych poziomach wyposażenia z napędem i-Activ AWD dostępny jest tryb Off-Road, który ma zapewnić lepszą przyczepność podczas jazdy na nieutwardzonych i śliskich nawierzchniach.
Mazda CX-5 po liftingu – nowe wersje wyposażenia
Przy okazji liftingu CX-5, Mazda wprowadziła dwie nowe wersje wyposażenia – Homura i Newground.
Newground wyróżnia się srebrnym wykończeniem zderzaków i czarnymi obudowami lusterek. Do wyboru będą też felgi w rozmiarach 17 lub 19 cali. We wnętrzu z kolei zagości zamszowa tapicerka wykończona zieloną nicią i obudowy kratek nawiewów w tym samym kolorze.
Homura jest nacechowana bardziej sportowo, co znajduje odzwierciedlenie w 19-calowych felgach, czarnych wstawkach nadwozia i skórzanych fotelach z czerwonymi przeszyciami.
Mazda CX-5 po liftingu – cena
Bazowa odmiana Mazdy CX-5 w wersji wyposażenia Kai z benzynowym silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 165 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś kosztuje 120 900 złotych. Ceny nowych wariantów powinniśmy poznać niebawem.
Mazda CX-5 po liftingu trafi do europejskich salonów z początkiem 2022 roku.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP