Maserati Levante Hybrid przybywa. Zobaczcie zjawiskowe zdjęcia z Saint Tropez!
Już wkrótce do polskich klientów trafią pierwsze egzemplarze Maserati Levante Hybrid. Wcześniej hybrydowy SUV został zaprezentowany „pomiędzy morzem a niebem”, w trakcie podróży malowniczymi drogami wiodącymi wzdłuż wybrzeża i w okolicach Saint-Tropez na południu Francji.
Levante Hybrid wyróżnia się charakterystycznym wzornictwem z niebieskimi akcentami na trzech kultowych bocznych wlotach powietrza oraz zaciskach hamulcowych. Motyw niebieskiego koloru, typowy dla hybrydowych modeli Maserati, wielokrotnie powracał podczas jazd testowych – w odcieniach toni Morza Śródziemnego, miejscach takich jak Yacht Club St. Tropez oraz akcentach pierwszych zelektryfikowanych Maserati.
Podczas odkrywania nadmorskich okolic Saint-Tropez Maserati Levante Hybrid wystąpiło w ekskluzywnym, premierowym kolorze Azzurro Astro, dostępnym w ramach programu Fuoriserie. To odzwierciedlenie barw i światła, jakie towarzyszyły jazdom testowym. Dodatkowo, jako „oda” do Modeny i Marki, powstała specjalna dwukolorowa edycja Fuoriserie w kolorze niebieskim i żółtym – to barwy Modeny, rodzinnego miasta Maserati.
Na piaskach Yacht Club Saint-Tropez hybrydowy SUV odnajduje się idealnie. Maserati i świat żeglarstwa łączą się zresztą od zawsze, czego dowodem jest współpraca z trimaranem Maserati Multi 70 i zespołem Giovanniego Soldiniego. To ucieleśnienie więzi trójzębu i żeglarstwa – napędzanej wiatrem, wiatrem Levante.
Levante Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltową instalacją hybrydową, która pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i hamowania. Hybrydowy wariant waży mniej niż odpowiednik z jednostką o 6 cylindrach (zarówno wysokoprężną, jak i benzynową), a przede wszystkim odznacza się jeszcze lepszym rozkładem masy. To zasługa umieszczonego z tyłu akumulatora – bez uszczerbku na ładowności i optymalnym balansie. Wszystko po to, aby Levante Hybrid było jeszcze zwinniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu.
Moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostarczany już przy 2250 obr./min sprawiają, że nowe Levante Hybrid – dostępne tylko z napędem na wszystkie koła – imponuje osiągami: prędkość maksymalna wynosi ponad 240 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund.
Rozpoznawalne wzornictwo zapewnia szereg detali na zewnątrz i we wnętrzu samochodu. Niektóre z nich mają niebieski kolor, wybrany na potrzeby identyfikacji wariantów hybrydowych i używany już przez Maserati w Ghibli Hybrid.
Na zewnątrz niebieski odcień pojawia się nie tylko na trzech kultowych wylotach powietrza i zaciskach hamulcowych, ale również na logo na słupku C. W kabinie ten sam kolor mają m.in. przeszycia tapicerki foteli.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP