Maserati Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca – specjalna edycja stworzona we współpracy z ojcem chrzestnym kultury ulicznej
Nowe partnerstwo jest owocem możliwości, jakie oferuje program indywidualizacji Maserati Fuoriserie, pozwalający klientom stworzyć „własne” Maserati.
Hiroshi Fujiwara to szanowany trendsetter i prawdziwy indywidualista, pionier kultury streetwearowej Tokio z lat 80. Był jednym z pierwszych DJ-ów, którzy „zaimportowali” hip-hop do Kraju Kwitnącej Wiśni, a jako producent i muzyk współpracował z międzynarodowymi gwiazdami.
Jako artysta wizualny specjalizuje się w wyrażaniu nastrojów miejskich doświadczeń. Podobnie jak Maserati, cechuje się zuchwałością i potrafi przełamywać bariery. Teraz, w duchu koncepcji „ITANJI” (japoński termin oznaczający połączenie włoskiego designu oraz japońskiej perfekcji), narodziły się Operabianca i Operanera.
Oba tworzą monochromatyczny duet – jeden „występuje” czerni, drugi w bieli. Łącznie do globalnej sieci trafi 175 tych szczególnych samochodów.
Jednolitość koloru dotyczy nie tylko samego nadwozia, ale także obręczy i klamek w kolorze karoserii. Wnętrze, dla odmiany, wykończono skorą premium i Alcantarą z kontrastowymi srebrnymi wstawkami, pionowymi przeszyciami oraz trójzębem na zagłówkach.
Pasy bezpieczeństwa mają ciemnoniebieski odcień. Wyjątkowym detalem nawiązującym do partnerstwa jest przedni grill: wielkomiejski styl Fujiwary znajduje odzwierciedlenie w specyficznym wzornictwie jego wypełnienia i logo, dostosowanym do wyglądu specjalnej edycji. Z zewnątrz design Ghibli Operanera i Ghibli Operabianca kompletują 20-calowe, matowoczarne obręcze Urano oraz specjalna plakietka z logo Fragment na słupku C.
I jeszcze jeden drobny, ale nie mniej ważny detal – kod M157110519FRG umieszczony pod trzema kultowymi bocznymi wylotami powietrza. Alfanumeryczny tag stanowi przypieczętowanie partnerstwa: pięć pierwszych znaków to kod identyfikacyjny Ghibli, sześć kolejnych cyfr odpowiada dacie pierwszego spotkania Hiroshiego z przedstawicielami Centro Stile Maserati (5 listopada 2019 r.), a ostatnie trzy litery to akronim słowa Fragment.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP