Marc Márquez: To ważne, że w MotoGP jest coraz więcej kobiet
Po tym, jak Marc Márquez wygrał wyścig MotoGP na torze Circuit of the Americas, na podium pojawił się wraz z Jenny Anderson, jedną z pracownic ekipy Hondy. Podczas konferencji prasowej mistrz świata wyznał, że cieszy się z tego, że w MotoGP jest coraz więcej kobiet i wyraził nadzieję, że niedługo będzie mógł rywalizować z przedstawicielką płci pięknej na torze.
Motorsport jest postrzegany jako typowo męskie środowisko. Mimo upływu lat, kobieta w paddocku wciąż stanowi niemałą sensację. Nie inaczej było, podczas wyścigu MotoGP na torze Circuit of the Americas, gdy Marc Márquez pojawił się na podium wraz z Jenny Anderson, jedną z pracownic ekipy Hondy. Kobieta na podium MotoGP stała się sensacją i Márquez został zapytany o tę sytuację podczas konferencji prasowej na torze Misano.
To pierwszy rok, w którym pracuję z Jenny. To bardzo ważna osoba w grupie – nieważne, że „ona jest” a nie „on jest”, to kolejny pracownik w grupie. Nigdy nie była na podium, więc zespół, którego liderem jest Santi Hernández, zgodził się, aby na nim stanęła, dali jej taką okazję. Tak jak już powiedziałem, to ważna osoba w zespole.
Marc Márquez wyznał również, że cieszy się z tego, że w MotoGP jest coraz więcej kobiet i wyraził nadzieję, że niedługo będzie mógł rywalizować z przedstawicielką płci pięknej na torze.
To ważne, że w naszym sporcie, gdzie większość osób to mężczyźni, krok po kroku, z każdym rokiem jest coraz więcej kobiet w padoku i to po stronie technicznej, nie tylko w prasie. Czemu nie, w przyszłości może również na torze, tak jak już kiedyś miało to miejsce?
Przypomnijmy, że w 1982 roku w wyścigu MotoGP wystartowała Gina Bovaird. Z kolei Taru Rinne udało się wejść do Motocyklowych Mistrzostw Świata w 1987 roku. w sezonie 2016 w Moto3 startowały dwie Hiszpanki – Maria Herrera oraz Ana Carrasco.
Kim jest Jenny Anderson, która towarzyszyła Márquezowi na podium na torze Circuit of the Americas?
Jenny Anderson od dzieciństwa interesowała się motorsportem. Jako mała dziewczyna ścigała się w kartingu i pasję do sportów motorowych uczyniła swoją pracą. Była zaangażowana w projekt KTM w MotoGP, dla austriackiego producenta zaczęła pracować jeszcze zanim powstał motocykl. Jenny inżynierem danych motocyklisty testowego, a potem Pola Espargaró, z którym współpracowała jeszcze w sezonie 2020. Razem z nim w 2021 przeszła do ekipy Hondy, ale do przeciwnej strony garażu – Anderson rozpoczęła współpracę z Márquezem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: