
Lubicie zakupy w IKEA i macie elektryka? Mamy dla was świetną wiadomość!
GreenWay Polska zainstalował i uruchomił 12 nowych stacji ładowania aut elektrycznych na parkingach sklepów sieci IKEA w Polsce.
Z nowych, ogólnodostępnych płatnych punktów ładowania elektromobilni klienci skorzystają w kolejnych 6 lokalizacjach. Inwestycja IKEA pozwoliła też na osiągnięcie celu strategii zrównoważonego rozwoju firmy dot. dostępu do stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Prace realizowane przez GreenWay Polska polegały na instalacji 12 stacji ładowania Ensto Chago Pro 2x 22 kW w 6 lokalizacjach sklepów IKEA w Polsce. W ramach projektu GreenWay zajął się budową przyłączy, instalacją stacji ładowania i wsparciem w zakresie uruchomienia i odbioru stacji przez Urząd Dozoru Technicznego. Nowe stacje oferują łącznie 24 punkty ładowania, każdy o mocy 22 kW prądu przemiennego, które wyposażone są w złącze Type 2. Usługa ładowania na wszystkich stacjach jest płatna zgodnie ze standardowym cennikiem GreenWay Polska.
Nowe stacje ładowania przy sklepach IKEA pojawiły się w:
- Szczecinie – 4 szt.
- Gdańsku – 2 szt.
- Warszawie-Targówku – 2 szt.
- Bydgoszczy – 1 szt.
- Poznaniu – 1 szt.
- Łodzi – 2 szt.
Dzięki zakończonej inwestycji sieć własnych stacji ładowania IKEA w Polsce rozrosła się do 24 sztuk, które posiadają łącznie 48 punktów ładowania. Niedawno otwarty sklep IKEA w Szczecinie posiada na swoim wyposażeniu 4 stacje ładowania, a pozostałe placówki po 2 jednostki. Wszystkie stacje oferują kierowcom jeden spójny standard modelu i wyposażenia.
– Ładowanie samochodu na parkingach sklepów, galerii i centrów handlowych w czasie wykonywania zakupów to znaczne ułatwienie dla elektromobilnych kierowców – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. – W sieci GreenWay już ponad połowa stacji ładowania jest zlokalizowana w tego typu miejscach. Widzimy, że są regularnie używane, co oznacza, że realnie odpowiadają na potrzeby kierowców.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?