KTM 790 Duke nieoczekiwanie wraca na rynek
KTM postanowił przywrócić do europejskiej oferty model 790 Duke. Od jakiegoś czasu na rynku jest już dostępny jego następca, ale stary-nowy motocykl z pewnością znajdzie wielu fanów.
Motocykl KTM 790 Duke nie zrobił długiej kariery na rynku. Model zadebiutował w 2017 roku, ale już trzy lata później został pożegnany z Europy wraz z wprowadzeniem restrykcyjnej normy Euro 5.
W jego miejscu pojawił się mocniejszy i bardziej ekologiczny model 890 Duke. Stary model był nadal dostępny na rynkach, gdzie nie obowiązują surowe przepisy dotyczące emisji spalin.
Czym się różni KTM 790 Duke od 890 Duke?
KTM 790 Duke i 890 Duke to w zasadzie ten sam motocykl – oba modele odróżnia silnik. Dodatkowo mocniejsza wersja oferuje podrasowane warianty oznaczone literkami „R” oraz „GP”. Zatem model 790 należy traktować jako słabszy wariant tej samej maszyny.
Zobacz: KTM 890 Duke GP w stylu MotoGP
Powrót na rynek wymagał dostosowania jednostki napędowego do normy Euro 5. KTM podjął się wyzwania, ponieważ chciał wprowadzić do gamy nieco tańszy motocykl w stylu naked w klasie średniej. Jednoślad cieszy się sporą popularnością w Chinach oraz Indiach, gdzie od niedawna weszły w życie normy podobne do Euro 5.
Dwa cylindry i 105 KM
KTM 790 Duke jest napędzany dwucylindrowym silnikiem o pojemności 799 cm3. Jednostka rozwija maksymalną moc 105 KM – 890 Duke jest o 10 KM mocniejszy. Maksymalny moment obrotowy to 87 Nm.
KTM nie podał jeszcze oficjalnych cen modelu 790 Duke, ale można się spodziewać, że będzie odrobinę tańszy od kosztującego 49 200 złotych modelu 890 Duke.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: