Koniec dobrej passy zespołu Roberta Kubicy w ELMS
Po dwóch fantastycznych wygranych, zespół WRT, którego barwy reprezentuje Robert Kubica, w trzecim wyścigu tegorocznej ELMS na Paul Ricard nie stanął nawet na podium.
Francuska runda ELMS nie okazała się zbyt szczęśliwa dla zespołu Roberta Kubicy. Tuż po starcie wyścigu zespół WRT został ukarany 5 sekundami kary za naruszenie procedury startowej. Gdy na 51 okrążeniu Robert Kubica przejął kierownicę Oreki od Yifeigo Ye, w aucie wystąpił problem z prawym przednim kołem i Polak wyjechał na tor dopiero na trzecim miejscu. Szybko jednak przebił się na pozycję lidera. 90 minut przed końcem rywalizacji Kubica zmienił się z Louisem Delétrazem. 46 minut przed końcem Delétraz zaliczył końcowy pit stop, przedłużony 5-sekundową karą. W trakcie trwania tego postoju zarządzono FCY, ponieważ zapalił się Ligier Team Virage, prowadzony przez Charlesa Crewsa. Czołowa czwórka wykonała pit stop w trakcie neutralizacji, zyskując przewagę nad ekipą WRT.
Ostatecznie, po dwóch zwycięstwach w ELMS, Robert Kubica, Louis Delétraz i Yifei Ye zajęli piąte miejsce w wyścigu na Paul Ricard.
Zespół WRT nadal jest liderem klasyfikacjiLMP2 – z trzema punktami przewagi nad drugim G-Drive Racing.
Kolejna, czwarta runda European Le Mans Series odbędzie się w połowie lipca na torze Monza.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP