Kawasaki zmienia logo. Czy to zapowiedź elektrycznej przyszłości?
Kawasaki otwiera nowy rozdział w swojej historii. Czy nowe logo to zapowiedź elektrycznej przyszłości?
Kawasaki Heavy Industries to ogromna firma. Wielu kojarzy ją głównie z motocyklami, ale produkuje ona też samoloty, pociągi (od jeżdżących po Japonii Shinkansenów po wagony nowojorskiego metra), części elektrowni atomowych, oczyszczalnie ścieków, linie produkcyjne do fabryk czy statki.
Kawasaki Motors Limited, tak oficjalnie nazywa się nowa firma, która została wydzielona z koncernu, by zajmować się wyłącznie produkcją motocykli. Jej pierwszy prezes, Hiroshi Ito, ma bardzo ambitne plany. Bez wątpienia sposobem na podkreślenie tego, że otwarto nowy rozdział w historii Kawasaki, jest korzystanie przez Ito z nowego logo. Nie jest to jednak nowy symbol, a znak sięgający początków japońskiego koncernu.
Symbol ten to mocno stylizowany znak kanji „kawa”, który znajduje się w nazwisku założyciela firmy, a dzięki temu i w jej nazwie.
Historia „nowego” loga sięga XIX wieku, gdy Kawasaki zaczynało od produkcji statków. Znak ten znajdował się wtedy na flagach umieszczanych na okrętach stworzonych przez japońską firmę. Przez następne lata znak ten pojawiał się w różnych oddziałach koncernu Kawasaki w różnych momentach historii. Pierwsze motocyklowe logo w latach 60. zawierało flagę z tym symbolem.
Czy nowe logo w ramach zmian związanych z motocyklowym oddziałem Kawasaki niedługo zacznie pojawiać się na jednośladach japońskiej marki? Tego jeszcze nie wiadomo, ale najbliższe miesiące powinny rozwiać wątpliwości.
Co ciekawe, Kawasaki zapowiada, że do 2035 roku większość jego motocykli będzie elektryczna. Jak informuje stacja NHK, przed 2025 rokiem Kawasaki zamierza natomiast wprowadzić co najmniej 10 nowych modeli zasilanych akumulatorami, w tym motocykli o napędzie hybrydowym. Firma prowadzi również prace nad silnikami wodorowymi. Być może nowe logo to zapowiedź elektrycznej przyszłości…
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: