Antonina Garba

Jeden Transit, różne rozmiary

Od 1965 roku Ford pokazuje, że samochód dostawczy może spełniać oczekiwania zarówno niewielkich firm, jak i potężnych przedsiębiorstw

Od 1965 roku Ford pokazuje, że samochód dostawczy może spełniać oczekiwania zarówno niewielkich firm, jak i potężnych przedsiębiorstw. Ford Transit od początku oferowany jest w różnych konfiguracjach nadwozia i do dziś można skonfigurować odpowiedni model do własnych potrzeb. Obecnie gama Transita rozwinęła się i w ofercie można znaleźć najnowsze odmiany z tej rodziny, które są równocześnie dostawczymi wariantami wersji osobowych z rodziny Tourneo.

Najmniejszy w gamie jest nowy Ford Transit Courier VAN

Dzięki zwiększonym wymiarom objętość przestrzeni ładunkowej w wynosi 2,9 m3, a szerokość pomiędzy nadkolami wynosząca 1,22 metra pozwala na załadunek europalety. Dodatkowo przestrzeń ładunkowa ma 1,8 metra długości i 1,25 metra wysokości, a nowa, opcjonalna przegroda z klapką umożliwia transport ładunku o długości do 2,6 metra. Ładowność samochodu w zależności od wersji wynosi od 677 kg do 854 kg.

W gamie silnikowej nowego Transita Couriera znalazły się niezawodne napędy benzynowe i wysokoprężne. Oferta silników obejmuje 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach – o mocy 100 KM i 125 KM, a także oszczędny 1.5 EcoBlue o mocy 100 KM.  Wszystkie samochody dostępne są z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a 1.0 EcoBoost 125 KM także z 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową.

Każdy Transit Courier wyposażony jest między innymi w elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tylne czujniki parkowania, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, cyfrowy zestaw wskaźników, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4 z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto.

W standardzie znajduje się również rozbudowany pakiet systemów wspomagających kierowcę, który zawiera m.in. system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist, system monitorowania koncentracji kierowcy, system kontroli pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości.

Samochód występuje również w wersji elektrycznej. E-Transit Curier wyposażony jest w silnik o mocy 100 kW (136 KM) i można go ładować zarówno prądem przemiennym o mocy 11 kW, jak i prądem stałym o mocy 100 kW. Dzięki szybkim ładowarkom prądu stałego klienci mogą zwiększyć zasięg o 87 km w zaledwie 10 minut, a uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 procent trwa mniej niż 35 minut.

Ford Transit Connect uzupełnia gamę pojazdów użytkowych

Model ten jest oferowany z krótkim lub długim rozstawem osi. Wersja Van zapewnia miejsce dla dwojga podróżujących.

Nowa konstrukcja przestrzeni ładunkowej wersji Van z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie ładunku o objętości do 3,1 m3 lub 3,7 m3 w wersji z dłuższym rozstawem osi. Model dysponuje maksymalną ładownością 820 kg,a dzięki dopuszczalnej masie przyczepy wynoszącej 1500 kgklienci mogą holować i przewozić różnego rodzaju sprzęt, wykorzystywany w ich działalności.

Klienci mogą wybrać 2,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny EcoBlue w dwóch wariantach mocy.  Odmiana o mocy 102 KM współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, przenoszącą napęd wyłącznie na przednie koła, natomiast w wersji 122 KM napęd przekazywany jest za sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub siedmiobiegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń bez utraty momentu obrotowego.

Na liście wyposażenia znaleźć można między innymi 10-calowy cyfrowy zestaw  wskaźników oraz dostępne w standardzie zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania, system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody oraz asystent skrętu w lewo na skrzyżowaniach, których celem jest pomoc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków zderzeń z innymi użytkownikami dróg.

Ford Transit Custom VAN godnym następcą kultowego modelu

to model, który na nowo został opracowany przez Ford Pro, aby stać się godnym następcą  najlepiej sprzedającego się w Europie modelu dostawczego. Samochód zyskał innowacyjne elementy opracowane na podstawie opinii klientów oraz zaawansowane rozwiązania.

W wersji VAN nowy Transit Custom występuje w dwóch odmianach – L1 o długości 5050 mm oraz L2 o długości 5450 mm i oferuje kubaturą ładunkową 5,8 do 6,8 m3. W  w wersji o długości L1 maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2602 mm, a w wersji o długości L2 3002 mm. Natomiast dopuszczalna masa ciągniętej przyczepy może wynieść nawet 2800 kg

W ofercie znaleźć można najnowszą generację silników wysokoprężnych Ford EcoBlue o mocach 110 KM, 136 KM, 150 KM lub 170 KM. Standardem jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, opcjonalnie można jednak wybrać ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Przekładnia występuje w ofercie z silnikami o mocy 136 KM i 170 KM. Po raz pierwszy można także zamówić w Transicie Custom napęd na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive.

Zestaw systemów wspomagających kierowcę został wzbogacony o system wykrywania ruchu poprzecznego, funkcję automatycznego hamowania podczas cofania, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, dostępny w modelach z automatyczną skrzynią biegów, umożliwiający jazdę bez konieczności używania pedałów gazu i hamulca nawet w korkach.

Duży 13-calowy ekran dotykowyustawiony jest horyzontalnie i nachylony wygodnie w stronę kierowcy, obsługuje najnowszy system komunikacyjno-rozrywkowy Ford SYNC 4, który korzysta z nowego modemu 5G, aby zapewnić superszybką łączność ze stosem danych Ford Pro. Wbudowany asystent głosowy  Alexa sprawia, że kierowcy mogą używać prostych poleceń głosowych do takich zadań, jak ustawianie kolejnych punktów trasy w nawigacji, wykonywanie połączeń telefonicznych, a nawet dokonywanie zakupów.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze