
Jak się ubrać na motocykl w upały? 6 chłodzących materiałów na upały dla motocyklistów
Gdy często jeździmy motocyklem podczas upałów, to warto skorzystać z innowacyjnych technologii włókienniczych, które mają na celu utrzymanie optymalnej temperatury ciała. Jak się ubrać na motocykl w upały?
Wydaje się to dziwne, że na upały warto się ubrać… Jak się ubrać na motocykl w upały? Odpowiednio!
Głównym zadaniem odzieży motocyklowej jest ochrona ciała w razie upadku czy wypadku, jednak podczas upałów powinna ona spełniać także zadania termoregulacyjne, aby jazda w wysokich temperaturach nie groziła przegrzaniem i odwodnieniem. Tutaj z pomocą producentom odzieży przyszła technologia i różne włókna o właściwościach chłodzących. Podczas upału czasem lepiej jest się ubrać, niż porozbierać.
Spis treści
Zobacz także: Jazda motocyklem w upalne dni – jak się chłodzić i nawadniać, kiedy się zatrzymać?
Jak się ubrać na motocykl w upały?
Materiały na upały dla motocyklistów:
Mesh, Steel Mesh
Ta przewiewna tkanina jest wykorzystywana min. w formie wstawek w turystycznych zestawach odzieży motocyklowej, butach i kamizelkach. To materiał o strukturze siateczkowej, która pozwala na swobodniejszą cyrkulację powietrza, niż przy innych materiałach o bardziej zwartej strukturze. Materiał jest lekki, szybko schnie i w zależności od składu ma różną wytrzymałość. Przy odzieży motocyklowej zwykle mesh łączy się z innymi, bardziej wytrzymałymi i odpornymi na tarcie materiałami.

Merino
Przędza merino jest wykorzystywana min. w: bieliźnie termoaktywnej, kominiarkach, skarpetkach, bokserkach, figach. Wbrew dość powszechnej opinii, odzież z wełny merino nie jest typowo zimowa, ponieważ ma właściwości termoregulacyjne. Zimą będzie dogrzewać, a latem chłodzić, więc jest to odzież uniwersalna, na każdą porę roku. Przędza merino jest naturalna (z wełny owiec), lekka i ultramiękka. Świetnie odprowadza wilgoć z powierzchni skóry, gwarantuje przewiewność i co ważne – nie pochłania zapachów i nie pozwala na rozwijanie się bakterii, przez co zachowuje świeżość, nawet długo noszona w upale.

Coolmax
Włókno chłodzące coolmax jest wykorzystywane min. w tworzeniu bielizny termoaktywnej na lato, koszulek, czy skarpet. W swojej budowie ma specjalne kanaliki, które odprowadzają wilgoć z ciała na powierzchnię tkaniny, gdzie szybko może odparować. Technologia COOLMAX® to syntetyczne lub sztuczne włókno poliestrowe, które jest wytwarzane z zasobów pochodzących z recyklingu, takich jak butelki PET lub w 100% z odpadów tekstylnych. Odzież termoaktywna coolmax pozwala na utrzymanie suchej skóry i nie wchłania zapachów. Jej dodatkowym atutem jest to, że ułatwia zdjęcie kombinezonu motocyklowego.

Więcej: https://www.lycra.com/en/coolmax-business
Nilit Breeze
Włókna chłodzące Breeze są wykorzystywane min. w tworzeniu bielizny termoaktywnej dla motocyklistów na lato, czy koszulek. To modyfikowane mikrowłókno poliamidowe o właściwościach chłodzących oraz wydajnościowych funkcjach wentylacyjnych, dzięki teksturowaniu przędzy i budowie z mikrokanalikami. Przędza jest miękka, elastyczna, chroni przed promieniowaniem UV i pomaga utrzymać komfortową temperaturę ciała. Używanie bielizny termoaktywnej pozwala na zachowanie higieny nawet podczas długich wypraw motocyklowych.

Więcej: https://www.nilit.com/fiber/cooling/sensil-breeze/
HyperKewl
Hyperkewl to chłonny materiał wykorzystywany min. w kamizelkach chłodzących. Ma on możliwość chłodzenia ewaporacyjnego – przez szybkie wchłanianie wody i jej magazynowanie. Tkanina z chłodzeniem ewaporacyjnym sprawia, że użytkownik odczuwa temperaturę niższą nawet o 10 st. Celsjusza od temperatury otoczenia, w zależności od przepływu powietrza i jego wilgotności . Wystarczy namoczyć materiał w wodzie przez 1-2 minuty, delikatnie wycisnąć i już można cieszyć się efektem chłodzenia przez 5 do 10 godzin.
Inne systemy chłodzenia, wykorzystywane w odzieży motocyklowej
Kamizelki Cooling Vest mają trzywarstwową budowę i specjalne kanaliki, które można napełnić zimną wodą w celu chłodzenia ciała. Takie rozwiązanie jest z pewnością warte uwagi w przypadku wyjazdów tam, gdzie upały są znaczne.

Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: