Karolina Chojnacka

Jaguar E-Pace – test, opinia, dane techniczne, cena. Piękno za kierownicą

Jaguar E-Pace jest rzadkim widokiem na polskich drogach. Gdy rozprawiamy o kompaktowych SUV-ach, na myśl przychodzą nam przede wszystkim modele BMW, Audi czy Mercedesa. Tym czasem Jaguar E-Pace jest naprawdę bardzo dobrym samochodem. Tylko niedocenianym i... drogim.

Jaguar E-Pace na pierwszy rzut oka prezentuje się zaskakująco „zwyczajnie”. Ot,  kolejny masywny SUV, których mnóstwo jeździ po ulicach. Czy aby na pewno? Jaguar ma swój unikalny i co najważniejsze niepodrabialny styl. Przy bliższym poznaniu E-Pace zaskakuje swoją subtelnością i przenosi nas w lepszy świat.

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, fot. Beata Chojnacka

Jaguar E-Pace – subtelny luksus

Jaguar znany jest ze stosowania materiałów najwyższej jakości. Wnętrze samochodu przenosi nas w świat luksusu. W E-Pace nie ma miejsca na jakiekolwiek ustępstwa w kwestii jakości wykonania, a tworzywa użyte do budowy wnętrza mogą stanowić wzór do naśladowania. Nigdzie nie znajdziemy tanich plastików, materiały są nie tylko bardzo solidnie spasowane, ale i bardzo przyjemne w odbiorze. Wyjątkowo miłe dla oka są też „jaguarowe” detale. Wnętrze schowka w podłokietniku oraz indukcyjna ładowarka pokryte są tworzywem z wzorem imitującym cętki drapieżnego kota. Z kolei przedniej szybie (i podświetleniu podłoża) znajdziemy sylwetkę jaguara z młodym kociakiem.

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, fot. Beata Chojnacka

Wnętrze Jaguara jest nie tylko ładne, ale przede wszystkim funkcjonalne. Kabina jest bardzo przestronna, wygodna i fenomenalnie wyciszona. System audio marki Meridian gra doskonale. Wielki ekran na konsoli środkowej kryje bardzo udany, intuicyjny w obsłudze system, który się nie wiesza i można łatwo znaleźć/przesuwać potrzebne opcje i funkcje. Jaguar doskonale łączy klasyczną obsługę z dotykowym światem i technologią na najwyższym poziomie.

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, fot. Beata Chojnacka

Pozycja za kierownicą jest bardzo komfortowa. Fotele są obszerne, wygodne, oczywiście z elektryczną regulacją i pamięcią oraz ogrzewaniem. Kierownica nie należy do najmniejszych, ale dobrze leży w dłoniach. Za nią znajdują się zegary, które, zgodnie z duchem czasu, są w pełni cyfrowe.

Jaguar E-Pace – wrażenia z jazdy

Jaguar E-Pace w testowanej wersji ma dwulitrowy silnik Diesla o mocy 204 KM, napęd AWD i „sportową” wersję wyposażenia R-Dynamic SE.

Z komfortem wewnątrz samochodu koresponduje komfort jazdy. Mimo że E-Pace to ciężki SUV, to w trakcie jazdy w ogóle tego nie czuć. Jaguar jest, jak na dzikiego kota przystało, bardzo zwinny, skrętny. W zakrętach zachowuje się niezwykle pewnie. Przy manewrowaniu na ciasnych parkingach pomogą kamery z systemem „3D”, z możliwością częściowego „obrócenia”. Napęd AWD pomaga na nawierzchniach o gorszej przyczepności.

Jaguar E-Pace

Jaguar E-Pace dostarcza dużo frajdy w czasie jady i pięknie spina swoje 204 mechaniczne koniki, kiedy niczym prawdziwy kot szykuje się do skoku. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 8,4 sekundy. W codziennym użytkowaniu sprint do „setki” nie jest jednak aż tak istotny, jak zdolność pewnego i bezpiecznego wyprzedzania, z którym E-Pace radzi sobie bez zarzutu.

Jedyne zastrzeżenia jakie mam, to działanie skrzyni biegów. Momentami powolna jazda po mieście powodowała lekkie szarpnięcia, jakby przekładnia nie potrafiła dobrać idealnego biegu. Nagła redukcja potrafiła lekko zaskoczyć. Przy wyższych prędkościach „automat” działał bez zarzutu.

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, fot. Beata Chojnacka

Jaguar E-Pace – cena

Testowany przeze mnie Jaguar E-Pace kosztuje 299 880 złotych. Minimalna kwota, jaką trzeba by na niego wydać to 254 900 złotych, ale dodatki znacznie zwiększają cenę samochodu. 

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, fot. Beata Chojnacka

Jaguar jeździ w typowo brytyjskim stylu, niezwykle pewnie, przewidywalnie, z ogromnym zapasem przyczepności. E-Pace to samochód, do którego wsiada się i jeździ z prawdziwą przyjemnością. Jego największą wadą jest cena, zdecydowanie wyższa niż u konkurencji. Mimo tego, to warty rozważenia samochód i zdecydowanie niedoceniany.

NA TAK:

  • precyzja prowadzenia
  • wysoka jakość użytych materiałów
  • komfortowe wnętrze

NA NIE:

  • szarpiąca przy niskich prędkościach skrzynia biegów
  • cena, wyższa niż u konkurencji

Jaguar E-Pace – dane techniczne

Silnik diesel, R4
Skrzynia biegów automatyczna, dziewięciobiegowa
Moc maksymalna204 KM
Maksymalny moment obrotowy430 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,4 sekudny
Prędkość maksymalna 211 km/h

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze