Jaguar E-Pace – test, opinia, dane techniczne, cena. Piękno za kierownicą
Jaguar E-Pace jest rzadkim widokiem na polskich drogach. Gdy rozprawiamy o kompaktowych SUV-ach, na myśl przychodzą nam przede wszystkim modele BMW, Audi czy Mercedesa. Tym czasem Jaguar E-Pace jest naprawdę bardzo dobrym samochodem. Tylko niedocenianym i... drogim.
Jaguar E-Pace na pierwszy rzut oka prezentuje się zaskakująco „zwyczajnie”. Ot, kolejny masywny SUV, których mnóstwo jeździ po ulicach. Czy aby na pewno? Jaguar ma swój unikalny i co najważniejsze niepodrabialny styl. Przy bliższym poznaniu E-Pace zaskakuje swoją subtelnością i przenosi nas w lepszy świat.
Jaguar E-Pace – subtelny luksus
Jaguar znany jest ze stosowania materiałów najwyższej jakości. Wnętrze samochodu przenosi nas w świat luksusu. W E-Pace nie ma miejsca na jakiekolwiek ustępstwa w kwestii jakości wykonania, a tworzywa użyte do budowy wnętrza mogą stanowić wzór do naśladowania. Nigdzie nie znajdziemy tanich plastików, materiały są nie tylko bardzo solidnie spasowane, ale i bardzo przyjemne w odbiorze. Wyjątkowo miłe dla oka są też „jaguarowe” detale. Wnętrze schowka w podłokietniku oraz indukcyjna ładowarka pokryte są tworzywem z wzorem imitującym cętki drapieżnego kota. Z kolei przedniej szybie (i podświetleniu podłoża) znajdziemy sylwetkę jaguara z młodym kociakiem.
Wnętrze Jaguara jest nie tylko ładne, ale przede wszystkim funkcjonalne. Kabina jest bardzo przestronna, wygodna i fenomenalnie wyciszona. System audio marki Meridian gra doskonale. Wielki ekran na konsoli środkowej kryje bardzo udany, intuicyjny w obsłudze system, który się nie wiesza i można łatwo znaleźć/przesuwać potrzebne opcje i funkcje. Jaguar doskonale łączy klasyczną obsługę z dotykowym światem i technologią na najwyższym poziomie.
Pozycja za kierownicą jest bardzo komfortowa. Fotele są obszerne, wygodne, oczywiście z elektryczną regulacją i pamięcią oraz ogrzewaniem. Kierownica nie należy do najmniejszych, ale dobrze leży w dłoniach. Za nią znajdują się zegary, które, zgodnie z duchem czasu, są w pełni cyfrowe.
Jaguar E-Pace – wrażenia z jazdy
Jaguar E-Pace w testowanej wersji ma dwulitrowy silnik Diesla o mocy 204 KM, napęd AWD i „sportową” wersję wyposażenia R-Dynamic SE.
Z komfortem wewnątrz samochodu koresponduje komfort jazdy. Mimo że E-Pace to ciężki SUV, to w trakcie jazdy w ogóle tego nie czuć. Jaguar jest, jak na dzikiego kota przystało, bardzo zwinny, skrętny. W zakrętach zachowuje się niezwykle pewnie. Przy manewrowaniu na ciasnych parkingach pomogą kamery z systemem „3D”, z możliwością częściowego „obrócenia”. Napęd AWD pomaga na nawierzchniach o gorszej przyczepności.
Jaguar E-Pace dostarcza dużo frajdy w czasie jady i pięknie spina swoje 204 mechaniczne koniki, kiedy niczym prawdziwy kot szykuje się do skoku. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 8,4 sekundy. W codziennym użytkowaniu sprint do „setki” nie jest jednak aż tak istotny, jak zdolność pewnego i bezpiecznego wyprzedzania, z którym E-Pace radzi sobie bez zarzutu.
Jedyne zastrzeżenia jakie mam, to działanie skrzyni biegów. Momentami powolna jazda po mieście powodowała lekkie szarpnięcia, jakby przekładnia nie potrafiła dobrać idealnego biegu. Nagła redukcja potrafiła lekko zaskoczyć. Przy wyższych prędkościach „automat” działał bez zarzutu.
Jaguar E-Pace – cena
Testowany przeze mnie Jaguar E-Pace kosztuje 299 880 złotych. Minimalna kwota, jaką trzeba by na niego wydać to 254 900 złotych, ale dodatki znacznie zwiększają cenę samochodu.
Jaguar jeździ w typowo brytyjskim stylu, niezwykle pewnie, przewidywalnie, z ogromnym zapasem przyczepności. E-Pace to samochód, do którego wsiada się i jeździ z prawdziwą przyjemnością. Jego największą wadą jest cena, zdecydowanie wyższa niż u konkurencji. Mimo tego, to warty rozważenia samochód i zdecydowanie niedoceniany.
NA TAK:
- precyzja prowadzenia
- wysoka jakość użytych materiałów
- komfortowe wnętrze
NA NIE:
- szarpiąca przy niskich prędkościach skrzynia biegów
- cena, wyższa niż u konkurencji
Jaguar E-Pace – dane techniczne
Silnik | diesel, R4 |
Skrzynia biegów | automatyczna, dziewięciobiegowa |
Moc maksymalna | 204 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 430 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 sekudny |
Prędkość maksymalna | 211 km/h |
Najnowsze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży. Zapewniają mobilność, a także niezależność w bliższym i dalszym podróżowaniu. Późną jesienią, gdy zmienna aura jest wyzwaniem dla planowania pieszych wędrówek, zachęcamy do odwiedzenia miejsc, gdzie pasja do klasycznej motoryzacji przybrała fascynującą formę niezwykłych, muzealnych ekspozycji. -
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
Zostaw komentarz: