
Ionity udostępnia kierowcom w Polsce kolejne stacje ładowania. Gdzie można naładować elektryka?
W Polsce funkcjonuje obecnie osiem szybkich ładowarek Ionity na czterech stacjach. Docelowo ma być ich co najmniej dziesięć.
Ionity, europejski operator obsługujący rozbudowaną sieć stacji ładowania w Europie, we współpracy z Shell w końcu rozpoczął działalność w Polsce.
Miesiąc po uruchomieniu pierwszych w Polsce szybkich ładowarek, Shell i Ionity poszerzają sieć o dwie nowe lokalizacje. Do funkcjonujących od połowy października punktów MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód dołączyła stacja Shell w Świecku przy drodze krajowej nr 29/autostradzie A2 oraz stacja Shell w Kaszewach Kościelnych przy drodze krajowej 92/autostradzie A1.
Kierowcy pojazdów elektrycznych mogą tam korzystać z szybkich ładowarek, zapewniających moc do 350kW. Stacje Ionity w Polsce są w pełni zasilane zieloną energią. Wysoka moc ładowania znacznie skróci czas ładowania pojazdów elektrycznych. Przykładowo, Porsche Taycan, naładujecie do 80% pojemności w zaledwie 22,5 minuty. Jednak problemem dla wielu kierowców mogą być wysokie ceny, sięgające 3,5 zł za 1 kWh.
Każda z ładowarek będzie oferowała co najmniej dwa punkty ładowania i będzie mogła być rozbudowana o kolejne. Łącznie w Polsce funkcjonuje obecnie osiem szybkich ładowarek Ionity na czterech stacjach. Docelowo ma być ich co najmniej dziesięć.

Obecnie po polskich drogach jeździ około 30 tysięcy samochodów elektrycznych. Kierowcy do dyspozycji mają 3 tysiące stacji ładowania. W 2020 roku, pomimo pandemii, nad Wisłą zarejestrowano 9 879 samochodów z napędem elektrycznym. W ujęciu rok do roku oznacza to wzrost o 140%.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: