II Międzynarodowy Zlot Alpine za nami!
To był weekend pełen wrażeń, emocji i barw. Każdy, kto odwiedził Strefę Alpine podczas X edycji MotoClassic we Wrocławiu mógł podziwiać nie tylko klasyczne modele Alpine A310, Alpine A110 1300S Works i A110 1800, ale także szereg zupełnie unikatowych, współczesnych modeli Alpine.
Już pierwszego dnia naszego Zlotu, w piątek, dostrzec można było żywe zainteresowanie klasycznymi modelami. Nic w tym dziwnego, w końcu MotoClassic nawiązuje do dawnych dzieł motoryzacji już w samej nazwie wydarzenia, któremu towarzyszyło nasze spotkanie.
Tłumy zwiedzających bardzo chętnie zaglądały do środka takich modeli, jak A110 1800 Gr. IV „1973 Alpine Rally”, w którym przypieczętowany został mistrzowski tytuł w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC w 1973, ale też Alpine-Renault A110 1800 Gr. IV „Morocco Rally 1974”, triumfatora Rajdu Maroka.
Dużym zainteresowaniem cieszył się także, wyróżniający się białą barwą, model A110 1300S Works z 1965 roku, za kierownicą którego w 1969 i 1970 roku rywalizował polski kierowca rajdowy, Krzysztof Komornicki i jego pilot Błażej Krupa.
Tego drugiego spotkać można było zresztą, przechadzającego się wokół samochodu i opowiadającego liczne anegdoty, dotyczące historii rywalizacji tą maszyną. Co ciekawe, nie tylko klasyki z motorsportową przeszłością cieszyły się zainteresowaniem odwiedzających – ci równie chętnie oglądali trzy modele Alpine A310, znajdujące się w obrębie Strefy Alpine.
Podczas II Międzynarodowego Zlotu Alpine, którego firma Shamir (producent soczewek okularowych) był Partnerem, odbyła się także prezentacja soczewek okularowych dedykowanych kierowcom Shamir Driving Intelligence, które powstały w wyniku współpracy z zespołem BWT ALPINE F1 TEAM.
Popołudniowe i wieczorne piątkowe godziny upłynęły nam na wspólnej integracji uczestników Zlotu oraz towarzyszących im gości, dzięki czemu mogliśmy stworzyć pełną energii i ducha Alpine wspólnotę, gotową na czekające ją w sobotę wyzwania. To właśnie w sobotni poranek rozpoczął się kolejny już La Route, czyli wspólna przejażdżka samochodami Alpine po malowniczej trasie, podziwiając uroki Dolnego Śląska. Kolumną złożoną z osiemnastu samochodów, pod czujnym okiem Michała Streera, doświadczonego kierowcy rajdowego i instruktora Akademii Alpine, udaliśmy się w ponad 300-kilometrową trasę, składającą się nie tylko z długich prostych, ale też krętych odcinków, pozwalających kierowcom przy okazji udoskonalić swoją technikę jazdy po nietypowych odcinkach.
Ponieważ część trasy przebiegała w miejscach, w których wspomniany duet Komornicki-Krupa rywalizował w latach 60., uczestnicy La Route mogli przy okazji usłyszeć od pana Błażeja Krupy wiele interesujących opowieści, związanych z mijanymi miejscami.
Sobotnie popołudnie oraz niedzielę wraz z uczestnikami zlotu spędziliśmy w Strefie Alpine – dzięki temu odwiedzający nasze stoisko mogli równocześnie zobaczyć z bliska piękno tej marki: całą paletę barw, rozmaite warianty dostępnych na rynku modeli oraz prawdziwe perełki, czyli pojedyncze egzemplarze, unikatowe na skalę naszego kraju:
· Alpine A110S w kolorze Tulipe Noir, obecnie wycofanym z palety barw– to jedyny taki egzemplarz w Polsce,
· Alpine A110 Tour de Corse 75 – jedyny w Polsce egzemplarz limitowanej edycji w charakterystycznej, żółtej barwie z biało-czarnymi pasami,
· Alpine A110 San Remo 73 – znajdujący się na specjalnej scenie, cieszący oko jedyny w kraju egzemplarz nowej, limitowanej edycji, nawiązującej do historycznego zwycięstwa w San Remo w 1973 roku,
· a także pierwszy w Polsce model Alpine A110 R – najbardziej radykalnej, sportowej wersji A110, w przyciągającym wzrok, zielonym kolorze.
Miniony II Międzynarodowy Zlot Alpine w Polsce to – tuż po wydarzeniu z 2018 roku – kolejna już okazja do zaprezentowania nie tylko historii samochodów Alpine, ale też jej współczesnych egzemplarzy, a zarazem możliwość zwiększenia świadomości marki.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: