Igrzyska Sportów Motorowych przełożone na 2022 rok. Wszystko z powodu pandemii koronawirusa
Międzynarodowa Federacja Samochodowa podjęła decyzję o przełożeniu na 2022 rok zaplanowanej na końcówkę października tego roku drugiej edycji Igrzysk Sportów Motorowych. Wszystko z powodu pandemii koronawirusa.
To już kolejny raz, kiedy pandemia COVID-19 psuje plany organizatorom Igrzysk Sportów Motorowych. Z tych samych przyczyn co w tym roku wydarzenie nie odbyło się w 2020 roku.
FIA ogłosiła, że Igrzyska Sportów Motorowych odbędą się w terminie 29-30 października w 2022 roku na torze Circuit Paul Ricard we Francji. Jean Todt, prezydent FIA, wyznał:
Ta zmiana była nie do uniknięcia, biorąc pod uwagę problemy z transportem i podróżą, z którymi mierzy się świat. Igrzyska Sportów Motorowych FIA to wyjątkowa szansa dla całej rodziny motosportu, by być razem, zjednoczyć się i dzielić pasją do sportu, dlatego już teraz nie możemy się doczekać przyjazdu reprezentacji z całego świata w 2022 roku.
Igrzyska Sportów Motorowych. Polacy byli gotowi na start
Igrzyska Sportów Motorowych to dość nowa impreza w świecie motosportu.
Pierwsza edycja igrzysk miała miejsce w 2019 roku w Rzymie, gdzie w 6 konkurencjach zmierzyli się reprezentanci 49 krajów. Polscy reprezentanci wzięli udział w 3 pucharach: Karting Slalom, Digital i GT. W Pucharze GT reprezentanci Polski PZM: Artur Janosz i Andrzej Lewandowski wywalczyli wtedy srebrny medal. Tak jak w 2019 roku, Polski Związek Motorowy planuje w tym roku zgłosić do udziału reprezentację Polski.
W drugiej edycji igrzysk organizatorzy przygotowali dla fanów motoryzacji aż 18 dyscyplin. Wśród rywalizujących zawodników po raz kolejny miała się pojawić polska reprezentacja. Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego, wyznał:
Zebraliśmy kadrę aż 19. zawodników, którzy mieli reprezentować Polskę i walczyć o medale w 11 dyscyplinach.
Chcieliśmy pojechać jeszcze mocniejsi, z Jakubem Przygońskim na czele, jako kapitanem kadry. Stworzyliśmy bardzo mocny zespół i ostrzyliśmy sobie zęby na medale. Bezpieczeństwo jest jednak na pierwszym miejscu. Świat wciąż mierzy się z pandemią i niestety organizacja wszelkich dużych wydarzeń jest stale zagrożona.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP