
Hyundai będzie marką w 100% elektryczną, ale… tylko w Europie? Od kiedy?
Hyundai ogłosił, że w Europie będzie oferował kierowcom wyłącznie modele zasilane prądem. Decyzja jest ostateczna i producent podał już oficjalną datę, kiedy to nastąpi.
Podczas targów IAA Mobility w Monachium Hyundai ogłosił, że w Europie będzie oferował kierowcom wyłącznie samochody elektryczne. Przy okazji koreański producent podzielił się także strategią na najbliższe lata.
Hyundai będzie marką w 100% elektryczną. Od kiedy?
2035 rok to data, po której wszystkie nowe modele Hyundaia sprzedawane w Europie będą elektryczne. Transformacja będzie przebiegać stopniowo, ale jej skutki zauważymy już w najbliższych latach – koreański producent zakłada, że do 2030 roku auta elektryczne i wodorowe będą stanowić 30% globalnej sprzedaży.
Hyundai równolegle z elektryfikacją rozwija również technologie ogniw paliwowych. Przykładem jest chociażby model Nexo, którego produkcyjna wersja ma być dostępna najpóźniej w 2023 roku.
Czy decyzja Hyundaia szokuje? Nie. Podobne plany mają także konkurencyjne marki. Pełną elektryfikację w najbliższych latach zadeklarowali między innymi Renault, Ford czy Opel. W obliczu zapowiedzi władz UE, które chcą całkowitego zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych po 2035 roku, możemy się spodziewać, że grono to będzie stale się rozszerzać o kolejnych producentów.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?