Hybrydowe Volvo teraz z większym zasięgiem i mocą silników
Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 otrzymały powiększoną o 60% pojemność użyteczną akumulatorów trakcyjnych oraz znacznie mocniejsze silniki elektryczne. Co się jeszcze zmieniło?
Nowa zmiana dotyczy wszystkich hybryd ładowanych z gniazdka bazujących na platformie SPA. Są to Volvo S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90 – zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge. Te samochody otrzymały akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh).
Tym samym wzrosła im pojemność użyteczna – z 9,1 na 14,9 kWh. Naturalnym następstwem tej zmiany jest zwiększony dystans, jaki modele PHEV marki Volvo są w stanie pokonać wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Zasięg w trybie jazdy na prądzie wynosi teraz od 68 do 91 km (WLTP). Tylną oś napędza silnik elektryczny, którego moc podniesiono o 65% – z 87 na 145 KM. Wzrosła też wartość osiąganego przez niego momentu obrotowego z 240 na 309 Nm. W układzie napędowym pojawił się zintegrowany generator rozruchowy o mocy 40 kW, który pozwolił wyeliminować mechaniczną sprężarkę z silnika spalinowego.
W modelach PHEV marki Volvo poprawiono także pracę układu AWD, oraz zwiększono dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy o 100 kg. Silnik elektryczny może teraz samodzielnie napędzać pojazd aż do 140 km/h (wcześniej do 120 – 125 km/h). Znacząco poprawiono dynamikę jazdy hybryd z gamy Recharge podczas jazdy na samym silniku elektrycznym.
Oto dane przyspieszenia od 0 do 100 km/h oraz ich zasięg na prądzie w podziale na modele. W nawiasach podane są wartości dla tych samych modeli sprzed modernizacji:
- Volvo XC90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 5,4 s (5,8 s)
- Volvo XC60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,9 s (5,5 s)
- Volvo XC60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,7 s (5,9 s)
- Volvo V90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,8 s (5,2 s)
- Volvo V90 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,5 s (5,5 s)
- Volvo S90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (5,1 s)
- Volvo V60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,9 s)
- Volvo V60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,4 s (5,4 s)
- Volvo S60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,6 s)
- Volvo S60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,3 s (5,3 s)
Zasięg w trybie Pure, gdy pojazd korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego w przypadku modelu S60 T6 i T8 wzrósł z 56 do 91 km, w modelach V60 T6 i T8 – z 55 do 88 km. W S90 – z 60 do 90 km, w V90 – z 58 do 87 km. W modelach SUV te wartości wzrosły z 53 do 79 km dla modelu XC60 i z 50 do 68 km w przypadku modelu XC90.
Ceny bez większych zmian
Poniżej podajemy ceny kilku najpopularniejszych modeli hybrydowych gamy Volvo Recharge:
- V60 T6 Recharge – od 231 900 zł
- XC60 T6 Recharge – od 249 900 zł
- S90 T8 Recharge – od 299 900 zł
- XC90 T8 Recharge – od 353 900 zł
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: