Honda HR-V, która pojawi się w 2022 roku będzie dostępna wyłącznie z napędem hybrydowym e:HEV!
Honda zelektryfikuje pełną europejską gamę podstawowych modeli do 2022 roku.
Układ napędowy e:HEV w Hondzie HR-V nowej generacji osiąga moc 131 KM (96 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 253 Nm.
Zmiany w układzie spalania i module IPU zaowocowały zwiększeniem momentu obrotowego w stosunku do poprzedniej generacji. Liczbę ogniw baterii zwiększono z 48 do 60, aby uwzględnić większe rozmiary HR-V i poprawić parametry magazynowania i poboru energii elektrycznej w stosunku do modelu Jazz, dysponującego mocą 109 KM.
System e:HEV wyróżnia się tym, że korzysta z trzech trybów, płynnie zmieniając je dla zapewnienia optymalnego działania każdego komponentu zespołu napędowego, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Elektroniczny moduł sterujący w sposób płynny przełącza automatycznie pomiędzy trybami: elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowego, w zależności od tego, który z tych trybów zapewnia największą oszczędność w danej sytuacji na drodze.
Dodatkowy tryb jazdy «Sport», który można włączyć za pomocą przełącznika wyboru trybu, przestawia przepustnicę na żywsze reakcje, podczas gdy tryb «Econ» łagodzi reakcję przepustnicy i obniża zapotrzebowanie energetyczne klimatyzacji, kładąc nacisk na oszczędność paliwa. Oprócz trybu «Normal», w którym samochód samodzielnie zachowuje równowagę pomiędzy zasilaniem elektrycznym i spalinowym, kierowca może przełączać wszystkie tryby jazdy za pomocą przełącznika.
Aby zwiększyć wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym, kierowca może również wybrać na przełączniku opcję B, która oferuje różne stopnie odzyskiwania energii podczas hamowania. Stopień odzyskiwania energii i wynikającą z tego siłę efektu hamowania można znacznie zwiększyć w stosunku do zwykłego zakresu D za pomocą łopatek, umieszczonych za kierownicą.
Zmiany trybów pomiędzy elektrycznym, hybrydowym i silnika spalinowym odbywają się niedostrzegalnie dla pasażerów. Dotyczy to także uruchomienia silnika dla wytworzenia energii elektrycznej. Zamiast konwencjonalnego układu transferu mocy z przekładnią planetarną, która generuje wysokie opory, zastosowana została przekładnia o stałym przełożeniu, pracująca z niższymi oporami toczenia, dzięki mniejszej liczbie ruchomych elementów. Ostatecznie przekłada się to na mniejsze zużycie energii podczas jazdy na napędzie w pełni elektrycznym.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI