Honda Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports 2022: dane techniczne i zmiany po modernizacji
Minęły ponad trzy dekady, odkąd Honda XRV650 Africa Twin po raz pierwszy wjechała się na rynek europejski. Motocykl, który odziedziczył tę nazwę, pojawił się w sprzedaży w 2016 roku jako CRF1000L Africa Twin i był zupełnie nową konstrukcją. Jaka jest najnowsza odmiana tej legendy?
Istotą pierwszej Hondy Africa Twin była równowaga między mocą i masą. Dziś model CRF1000L Africa Twin jest uniwersalnym motocyklem, popularnym wśród poszukiwaczy przygód z całego świata, osób dojeżdżających motocyklem do pracy w mieście, czy wśród weekendowych turystów. Na następny rok model został lekko zmodernizowany pod względem technologicznym. Stylistyka pozostaje ta sama, jak i większość standardowego wyposażenia.
Co zmieni się w motocyklach z rocznika modelowego 2022?
Honda CRF1100L Africa Twin 2022
W roczniku modelowym 2022 motocykl CRF1100L Africa Twin został wyposażony w udoskonaloną przekładnię dwusprzęgłową (DCT), która ma zapewniać jeszcze płynniejsze prowadzenie na pierwszym i drugim biegu. Standardowo montowany jest aluminiowy bagażnik tylny oraz wprowadzono grafikę „Big Logo”.
Silnik zyskał nieco większą pojemność skokową, wynoszącą 1084 cm3, zamiast wcześniejszych 998 cm3. W rezultacie moc maksymalna wzrosła z 95,2 KM do 102 KM przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy z 99 Nm do 105 Nm przy 6250 obr/min.
Aby uzyskać większą pojemność, nie zmieniano średnicy cylindrów, wynoszącej 92 mm, natomiast powiększono skok tłoka do 81,5 mm (z 75,1 mm), przy stopniu sprężania wynoszącym 10,1:1. Aluminiowe tuleje cylindrów pozwoliły zaoszczędzić na masie. Silnik z manualną skrzynią biegów jest teraz o 2,5 kilograma lżejszy od poprzedniej jednostki, a wersja silnika łączona z przekładnią DCT ma masę o 2,2 kilograma mniejszą niż w poprzedniej generacji modelu.
Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2022
W roczniku modelowym 2022 motocykl CRF1100L Africa Twin Adventure Sports motocykl również został wyposażony w udoskonaloną przekładnię dwusprzęgłową (DCT), ale też krótszą o 110 mm szybę z pięciostopniową regulacją nachylenia oraz nowy schemat malowania Cracked Terrain.
Dodano także sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy (IMU), który ma pozwalać kontrolować nie tylko 7-poziomowy system HSTC, ale także 3-poziomowy układ kontroli unoszenia przedniego koła, działanie ABS w czasie pokonywania zakrętów (z ustawieniem terenowym), układ kontroli podnoszenia tylnego koła i wykrywanie zakrętów przez przekładnię DCT. Dostępne są cztery domyślne tryby jazdy: Urban (miasto), Tour (turystyka), Gravel (szuter) i Off-road (teren).
Silnik jest ten sam co w konwencjonalnej odmianie Africa’i i oferuje te same parametry.
Niezmienne zostaje pełen zestaw elektroniki, wykorzystujący sześcioosiowy bezwładnościowy moduł pomiarowy IMA, który zarządza trybami jazdy i systemem HSTC, a także układami – ABS w czasie pokonywania zakrętów, kontrolą podnoszenia tylnego koła i funkcją wykrywania zakrętów w wersji z przekładnią DCT. Ponadto tempomat w wyposażeniu standardowym, podgrzewane manetki, gniazdo USB i ładowania ACC 12V; kolorowy ekran dotykowy TFT o przekątnej 6,5 cala z Apple CarPlay, Android Auto i łącznością Bluetooth; podwójne światła LED do jazdy dziennej (DRL) z doświetlaniem zakrętów; opcjonalne elektronicznie sterowane zawieszenie Showa EERA oraz stylistyka modelu Africa Twin.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych