27
1
Jak długą drogę przeszła Dacia? Od powstania w 1968 roku, poprzez wykupienie przez Renault Group w 1999 roku aż do dziś receptą na sukces tej „małej rumuńskiej marki”, która stała się duża i międzynarodowa, było oferowanie tego, co najważniejsze w jak najlepszej cenie. Patrząc na drogi, można odnieść wrażenie, że pomysł ten sprawdza się idealnie.
Od 15 lat Dacia wyróżnia się w branży samochodowej mało konwencjonalnym podejściem, które, patrząc na polskie drogi, okazało się strzałem w dziesiątkę. W coraz bardziej złożonym świecie kieruje się w stronę szerokiej grupy klientów, którzy wybrali bardziej rozsądny model konsumpcji. Obecna dzisiaj w 44 krajach i posiadająca ponad 7 milionów klientów.
Dacia powstała w Rumunii w 1968 roku w jasno określonym celu – miała dostarczać nowoczesne, trwałe i oszczędne samochody. Nazwa marki czerpie inspirację bezpośrednio z nazwy obszaru zajmowanego obecnie przez Rumunię, który w starożytności nosił nazwę Dacia.
W 1999 roku z inicjatywy Louisa Schweitzera marka Dacia została włączona do Renault Group, co otworzyło przed nią nowe możliwości. Ten zwrotny punkt w historii marki nabrał konkretnego wymiaru w 2004 roku wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Logan, nowoczesnego, rodzinnego, a przede wszystkim przystępnego cenowo sedana. Początkowo samochód został zaprojektowany na potrzeby rynków wschodzących, miał bezkonkurencyjną cenę 5000 euro i odniósł ogromny sukces handlowy również w Europie Zachodniej, gdzie bardzo szybko został wprowadzony do sprzedaży w 2005 roku. Nowy samochód sprzedawany w cenie używanego – to była prawdziwa rewolucja na rynku samochodowym!
W 2008 roku pojawił się drugi znaczący model Dacii. Sandero, wprowadzony na rynek jako produkt Grupy Renault, osiąga wielki sukces handlowy. Liczne atuty samochodu – przestrzeń wewnętrzna, zalety praktyczne i wszechstronność, a także przystępna cena sprawiły, że zajął pierwsze miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie.
W 2010 roku Dacia kolejny raz zburzyła kanony, oferując SUV w najbardziej przystępnej cenie na rynku. Duster to atrakcyjny samochód o bardzo dobrych właściwościach terenowych, a w dodatku przystępny cenowo. I znów Dacia odniosła sukces handlowy, który po dziś dzień widzimy na drogach.
Kolejna rewolucja nadeszła wraz z modelem Spring, najtańszym samochodem elektrycznym na rynku europejskim! Wprowadzając niewielki samochód miejski o wyglądzie SUVa Dacia po raz kolejny podważyła istniejący status quo i stara się upowszechniać napęd elektryczny.
Bardziej niż kiedykolwiek nowoczesna i dotrzymująca kroku dokonującym się zmianom Dacia nieprzerwanie pisze swą historię i nie zmienia sposobu na sukces: gwarantuje bezkonkurencyjną relację ceny do wartości dla wszystkich samochodów w gamie. Poczynając od projektu, poprzez produkcję lub transport, aż po samą sprzedaż, marka pozostaje wierna strategii optymalizacji kosztów na każdym etapie, aby klienci płacili tylko za to, czego potrzebują.
Dacia ma ambitne plany i chce zdobywać nowe terytoria stosując swój model biznesowy i wykorzystując coraz szerszą gamę samochodów, skoncentrowaną na zaspokajaniu najistotniejszych potrzeb klienta. Jednocześnie chce posuwać się naprzód, zdobywając kolejne rynki i tworząc nowe produkty, zwłaszcza w segmencie C. Bigster Concept przedstawiony po raz pierwszy w styczniu 2021 roku podczas prezentacji planu strategicznego Renaulution jest zapowiedzią otwarcia gamy modelowej marki Dacia na nowe horyzonty.
Modelem Bigster Concept Dacia pokazuje, że będzie jeszcze bardziej atrakcyjną i outdoorową marką, pozostając jednocześnie przystępna cenowo i skupiona na tym, co najważniejsze dla klienta. Nastawiony na jazdę w terenie po drogach pełnych kurzu Bigster Concept oferuje bez zbędnych dodatków wszystko to, co ważne w SUVie w tym segmencie. Żadnych fajerwerków, chromów czy udawanego aluminium. Samochód ma tylko to, co najistotniejsze. Projektanci sięgnęli na przykład po surowe materiały z recyklingu do wykonania zewnętrznych elementów ochronnych. Proste linie nadwozia i ponadczasowe proporcje zapowiadają trwałość konstrukcji wnoszą powiew wolności do oferty marki.
Nową wizję marki i nowy rozdział w jej historii podkreśla też wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej Dacii. Nowy świat marki i nowa identyfikacja w stylu „outdoorowym” to odpowiedź na pragnienia ucieczki od codzienności, dążenie do wolności i autentyczności.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger.Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Podobne artykuły
Przeczytaj również