
GridPlay, FanWorld czy Count Us In. Jak kibice stają się częścią Extreme E?
Extreme E to seria wyścigowa, która chce, by jej sercem i siłą napędową byli fani. Dlatego oferuje kibicom wiele sposób, na nawiązanie kontaktu z zawodnikami i innymi miłośnikami sportów motorowych.
Extreme E chce wykorzystać swoją platformę sportową do osiągnięcia dwóch ważnych celów: zwiększenia świadomości ludzi na temat kryzysu klimatycznego i roli mobilności opartej na czystej energii oraz rozprawienia się z istniejącymi w sportach motorowych uprzedzeniami dotyczącymi płci.
Elektryczna seria, chce też by jej sercem i siłą napędową byli fani. Dlatego oferuje kibicom wiele sposób, na nawiązanie kontaktu z zawodnikami i innymi miłośnikami sportów motorowych, niezależnie od tego, czy będzie to głosowanie na ulubioną drużynę, podjęcie kroków w celu zmniejszenia śladu węglowego, czy rozmowa z ulubionym kierowcą.
GridPlay
GridPlay stawia fanów w centrum akcji, dając im możliwość głosowania na swojego ulubionego kierowcę. Drużyny z największą liczbą głosów będą mogły wybrać swoje miejsce na linii startu do wyścigu finałowego.
Fani głosują na swojego ulubionego kierowcę. Głody są sumowane, by obliczyć wynik zespołu. Pięć drużyn, które zakwalifikowały się do finału, otrzymuje swój procent głosów. Cztery drużyny, które nie ścigają się w finale przekazują oddane na siebie głosy wybranej przez siebie ekipie. Tak więc każdy głos ma znaczenie.
Zespół z największą liczbą głosów może jako pierwszy wybrać swoją pozycję startową w finałowym wyścigu. Następnie robi to drużyna z drugą największą liczbą głosów i tak dalej.
FanWorld
FanWorld został uruchomiony po raz pierwszy przed Ocean X Prix, dając fanom wyłączny dostęp do centrum dowodzenia, kamer pokładowych kierowców oraz szansę na wygranie rozmowy na żywo z kierowcami biorącymi udział w elektrycznej rywalizacji. Po wyścigu w Senegalu dwóch szczęśliwych kibiców mogło wirtualnie spotkać się z kierowcami zespołów X44 i Andretti United Extreme E.
Count Us In Challenge
Extreme E podkreśla także istotę troski o planetę i konieczność walki ze zmianami klimatycznymi, dlatego prosi fanów o prowadzenie bardziej ekologicznego stylu życia. Platforma wykorzystuje siłę sportu i emocje związane z wyścigami samochodowymi, aby zainspirować fanów do podjęcia praktycznych kroków w celu zmniejszenia śladu węglowego, a tym samym nakłaniać rządy, miasta i firmy do przyspieszenia postępów w działaniach na rzecz klimatu.
Fani, podzieleni na drużyny, dokumentują swoje działania na rzecz klimatu dostając za nie punkty. Drużyna z największą liczbą punktów na koniec sezonu otrzyma nagrodę Extreme E Sustainability Award.
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo