GP Węgier: Pierwszy i drugi trening
Pierwszy i drugi trening upłynęły pod znakiem testowania. Nie obyło się bez incydentów: Romain Grosjean zaliczył kolizję z bandą, a Schumacher nie zapanował nad bolidem.
I trening: Dublet McLarena
Lewis Hamilton wygrał pierwszy trening do GP Węgier. Drugi był Jenson Button, a trzeci Fernando Alonso.
Tor Hungaroring przywitał wszystkich słoneczną pogodą i prawie bezchmurnym niebem. Jak to zawsze bywa, pierwsza sesja treningowa przebiegła pod znakiem testowania nowych części aerodynamicznych oraz długich wyjazdów. Kierowcy podczas tej sesji pracowali głównie z mieszanką pośrednią, zostawiając sobie mieszankę miękką na drugi trening.
Jenson Button |
fot. Pirelli
|
Za dwójką McLarena uplasował się Fernando Alonso, który prawie cały trening poświęcił na testowanie nowych części zwłaszcza przedniego skrzydła. Pracowity był także drugi z kierowców Ferrari, Felipe Massa, który zajął siódme miejsce, a który także testował nowe skrzydło w swoim Ferrari. Z czwartym czasem sesję zakończył Nico Rosberg, wyprzedzając Grosjeana i Schumachera.
Pierwsza sesja treningowa to także możliwość jazdy bolidem dla testowych kierowców, między innymi Williamsa, Force India oraz HRT. Najlepiej poradził sobie testowy Williamsa, Valtteri Bottas, który był dziewiąty. Jednak uwagę mediów przyciągały dwie sprawy zupełnie inne niż trening. Otóż w bolidzie Kimiego Raikkonena znów mogliśmy podziwiać innowacyjne rozwiązanie systemu DRS, tzw. podwójny DRS. Drugą sprawą jest oświadczenie FIA, mówiące o tym, że Red Bull musi zmienić mapowanie swojego silnika, co może wpłynąć na osiągi zarówno Vettela, jak i Webbera.
Tradycyjnie koniec stawki okupowali kierowcy z najsłabszych ekip.
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 L.Hamilton McLaren 1:22.821 30
2 J.Button McLaren 1:22.922 24
3 F.Alonso Ferrari 1:23.397 24
4 N.Rosberg Mercedes 1:23.628 29
5 R.Grosjean Lotus 1:23.633 24
6 M.Schumacher Mercedes 1:23.845 26
7 F.Massa Ferrari 1:23.904 25
8 K.Raikkonen Lotus 1:23.983 24
9 V.Bottas Williams 1:24.152 24
10 S.Perez Sauber 1:24.268 27
11 P.Maldonado Williams 1:24.300 23
12 K.Kobayashi Sauber 1:24.394 19
13 M.Webber Red Bull 1:24.546 24
14 P. di Resta Force India 1:24.559 22
15 S.Vettel Red Bull 1:24.608 25
16 D.Ricciardo Toro Rosso 1:25.354 25
17 J.E.Vergne Toro Rosso 1:25.559 27
18 J.Bianchi Force India 1:25.715 26
19 W.Pietrow Caterham 1:26.440 27
20 C.Pic Marussia 1:26.705 23
21 H.Kovalainen Caterham 1:26.755 28
22 T.Glock Marussia 1:27.015 24
23 P.de la Rosa HRT F1 1:27.101 21
24 D.Clos HRT F1 1:28.176 24
II trening: Czasem słońce, czasem deszcz – Hamilton najszybszy
Słońce i deszcz – tak w skrócie wyglądał drugi trening na torze Hungaroring, który także padł łupem Hamiltona.
Kierowcy już od samego początku spodziewali się opadów deszczu, które przyszły około 45 minut od rozpoczęcia treningu, dlatego też kierowcy od razu decydowali się na okrążenia z wykorzystaniem miękkiej mieszanki opon. Najszybszy na suchym torze znów okazał się Hamilton, który wyprzedził Raikkonena (cały czas eksperymentującego z podwójnym systemem DRS) i Sennę, co było małą niespodzianką. Zanim zaczęło padać, kolizję z bandą zaliczył Romain Grosjean, który z uszkodzonym przednim skrzydłem i nosem był zmuszony zjechać do boksu.
Lewis Hamilton |
fot. Pirelli
|
Niestety wraz z nadejściem deszczu ustał ruch na torze. Po kilku minutach przerwy na torze postanowił pojawić się Schumacher, jednak Niemiec – tak jak miało to w przypadku II treningu na torze w Niemczech – nie opanował bolidu i zakończył swoją przygodę na bandzie. Po tym incydencie z jazdy całkowicie zrezygnował Hamilton i Button, co w przypadku panujących warunków było słuszną decyzją.
Czy opony przejściowe znów odegrają decydującą rolę w jutrzejszych kwalifikacjach?
|
fot. Pirelli
|
Warunki na torze nie należały do łatwych. W czasie, gdy w jednej części toru panowała ulewa, w drugiej świeciło słońce, co bardzo utrudniało wybór opon pomiędzy przejściową a deszczową. Tradycyjnie w końcówce stawki znalazły się ekipy HRT, Marussia oraz Caterham.
Wypadek Schumachera:
Kolizja Grosjeana z bandą:
Poz. Kierowca Zespół Czas Okr.
1 L.Hamilton McLaren 1:21.995 20
2 K.Raikkonen Lotus 1:22.180 20
3 B.Senna Williams 1:22.253 34
4 F.Massa Ferrari 1:22.417 29
5 F.Alonso Ferrari 1:22.582 22
6 J.Button McLaren 1:22.747 17
7 P. di Resta Force India 1:22.794 23
8 S.Vettel Red Bull 1:22.824 18
9 R.Grosjean Lotus 1:22.922 12
10 M.Schumacher Mercedes 1:23.160 19
11 N.Rosberg Mercedes 1:23.164 29
12 P.Maldonado Williams 1:23.337 26
13 N.Hulkenberg Force India 1:23.713 26
14 M.Webber Red Bull 1:23.814 17
15 K.Kobayashi Sauber 1:23.841 28
16 J.E.Vergne Toro Rosso 1:24.328 25
17 D.Ricciardo Toro Rosso 1:24.345 28
18 S.Perez Sauber 1:24.623 23
19 W.Pietrow Caterham 1:24.823 30
20 H.Kovalainen Caterham 1:25.220 30
21 T.Glock Marussia 1:27.104 28
22 P.de la Rosa HRT F1 1:27.106 19
23 C.Pic Marussia 1:27.185 24
24 N.Karthikeyan HRT F1 1:27.822 20
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: