
Google Maps pomoże ci oszczędzić paliwo! W jaki sposób ma działać aplikacja?
Ceny paliw idą w górę, to fakt. Nic więc dziwnego, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, by oszczędzić na ich zużyciu. Niedługo jednak nie trzeba będzie kombinować, bo Google Maps pokaże nam najbardziej oszczędną trasę. Jak to możliwe?
Wiele nawigacji i aplikacji pomaga kierowcom wybrać najszybsze i najkrótsze trasy do wybranego celu. Teoretycznie, te najkrótsze zapewniają mniejsze zużycie paliwa. To oczywiste, że jadąc krótszą trasą z prędkością 70-80 km/h spalimy dużo mniej niż pędząc po autostradzie. Ale wystarczy jedna nieprzewidywalna sytuacja, korek i cały misterny plan się sypie. Ale niedługo koniec z tym! Google Maps będą miały opcję wybrania najbardziej oszczędnej trasy!
Przeczytaj też: Aplikacje do sprawdzania cen paliw. Gdzie szukać najbardziej aktualnych cen paliw?
Chcący oszczędzić na paliwie, będą mogli wybrać najbardziej ekonomiczną i ekologiczną trasę (mniejsze zużycie paliwa = mniejsza emisja CO2). Wyliczający trasę algorytm, będzie brać pod uwagę szereg czynników, takich jak odległość, prędkość jazdy, natężenie ruchu na trasie (a wiec rzeczywistą prędkość i postoje w korkach) czy liczbę wzniesień znajdujących się na drodze (zarejestrowane przez samochody robiące zdjęcia do usługi Street View). I teraz najlepsze… wyznaczona przez algorytm „oszczędna” trasa ma tylko minimalnie lub nawet wcale wydłużyć czas jazdy!
Przeczytaj też: Ceny paliw w Polsce – czy możemy spodziewać się podwyżek przed wiosną?
Aktualizacja aplikacji początkowo pojawi się w USA, ale Google zapowiada, że funkcja ma być globalna i ułatwiać życie wszystkim kierowcom. Tak więc, to tylko kwestia czasu, kiedy pojawi się na innych kontynentach.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: