
Gdzie w Polsce ciężarówki nie mogą wyprzedzać na autostradzie? Lista miejsc
W ostatnich latach wprowadzono zakaz wyprzedzania przez ciężarówki na wybranych odcinkach autostrad zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Zmiany wprowadzone przez GDDKiA podyktowane były zwiększeniem bezpieczeństwa i komfortu uczestników ruchu, zmniejszeniem liczby wypadków oraz usprawnieniem ruchu samochodów osobowych.
Zakazy wyprzedzania dla ciężarówek na odcinkach autostrad
Autostrada A1
woj. łódzkie
- na obu jezdniach na wysokości Miejsc Obsługi Podróżnych Głowno i Wiśniowa Góra
- na wszystkich budowanych odcinkach autostrady z organizacją ruchu 2+2, czyli Tuszyn – Piotrków Trybunalski, Kamieńsk – Radomsko i Radomsko – granica woj. Łódzkiego i śląskiego
Autostrada A2
woj. łódzkie i mazowieckie
- na obu jezdniach na odcinku Łódź – Warszawa
Autostrada A4
woj. opolskie
- pomiędzy węzłami Brzeg i Strzelce Opolskie w obu kierunkach
woj. dolnośląskie
- pomiędzy Pietrzykowicami a Wądrożem Wielkim (z przerwami)
- na wzniesieniach przy węźle Legnickie Pole i Lubiatów
- pomiędzy węzłami Kostomłoty i Gościsław na obu jezdniach
- na jezdni północnej pomiędzy węzłami Udanin i Budziszów
woj. śląskie
- pomiędzy węzłami Gliwice Sośnica i Gliwice Ostropa w obu kierunkach
woj. małopolskie
- od węzła Balice do węzła Brzesko
Autostrada A6
woj. zachodniopomorskie
- pomiędzy węzłami Klucz i Podjuchy w obu kierunkach
Autostrada A8 (Autostradowa Obwodnica Wrocławia)
woj. dolnośląskie
- pomiędzy węzłami Wrocław Północ i Psie Pole w obu kierunkach
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?