GC Habu – nowa ładowarka domowa do samochodów elektrycznych
GC Habu to najnowszy produkt do ładowania samochodów elektrycznych przygotowany przez firmę Green Cell.
Spis treści
- GC Habu – wygląda jak „zwykły” kabel
- GC Habu – sterowanie aplikacją
- GC Habu – tak naprawdę nie jest to ładowarka
- GC Habu – ile kosztuje?
Firma Green Cell zaprezentowała nową ładowarkę domową do samochodów elektrycznych. Zaprojektowan w Polsce urządzenie nazywa się Green Cell Habu i jest obecnie chyba jedynym tego typu produktem w Polsce, pozbawionym modułu ICCB, potocznie zwanym „cegłą”.
GC Habu – wygląda jak „zwykły” kabel
W rzeczywistości Green Cell Habu ma rozmiar po prostu elektrycznego kabla z dwiema wtyczkami. Z jednej strony wtyczka Type 2 charakterystyczna dla gniazd AC w samochodach elektrycznych, z drugiej gniazdko pozwalające podłączyć urządzenie do gniazdka siłowego w domu. Maksymalna moc, jaką za pośrednictwem Habu można dostarczyć ze zmiennoprądowego źródła do samochodu elektrycznego to 11 kW (z trzech faz). Zdaniem przedstawicieli Green Cell, produkt ma szansę zastąpić zarówno wallboksa, jak i osobny kabel do ładowania wpinany do domowej stacji ładowania. Tu wszystko jest skonstruowane w postaci jednego, poręcznego urządzenia.
GC Habu – sterowanie aplikacją
Jednocześnie Green Cell GC Habu wyposażono w elektronikę, jaką spotkamy w wielu dobrze wyposażonych, stacjonarnych wallboksach dostępnych na rynku. Użytkownik może m.in. zdalnie kontrolować proces ładowania czy przeglądać statystyki dotychczasowych sesji ładowania w aplikacji mobilnej GC App. We wtyczce nowej ładowarki wbudowany jest niewielki wyświetlacz LCD, a o prawidłowym wpięciu urządzenia do zasilania ładowarka poinformuje użytkownika sygnałem haptycznym.
Producent chwali się też, że oprogramowanie dostarczone z Habu umożliwia również zdalne otwieranie klapki ładowania w przypadku Tesli, ale akurat ta umiejętność nie jest chyba zbyt trudna dla posiadacza samochodu elektrycznego, tym bardziej, że co da nam zdalne otwarcie klapki, skoro kabel sam się do auta nie wepnie.
GC Habu – tak naprawdę nie jest to ładowarka
Należy też pamiętać, że w dosłownym sensie, GC Habu nie jest ładowarką. Podobnie jak inne wallboksy i podobne urządzenia umożliwiające przesył energii ze źródeł zmiennoprądowych do samochodu i wbudowanej w niego ładowarki. Sam opisywany tu produkt nie jest stricte ładowarką, choć coraz powszechniej stosuje się określenie i jest to raczej akceptowane. Warto jednak wiedzieć, że domowe „ładowarki” AC, w tym opisywany tu GC Habu to raczej „inteligentne” kable, wyposażone w wiele czujników, pozwalających kontrolować przepływ energii. Pamiętajmy też, że moc 11 kW to maksimum jakie można przesłać za pośrednictwem GC Habu, ale o tym, jaka faktycznie moc trafi do auta, decyduje potencjał ładowarki pokładowej konkretnego modelu samochodu elektrycznego czy hybrydy plug-in.
GC Habu – ile kosztuje?
Zaprezentowany wczoraj w Krakowie produkt GC Habu jest dostępny w sprzedaży od 22 lutego. Można go zamówić za pośrednictwem witryny producenta. Sugerowana cena detaliczna jest spora, bo wynosi 5499,95 zł. Dla porównania wallbox Green Cell GC PowerBox zdolny przesłać do 22 kW (o ile pozwala na to domowa instalacja i akceptuje taką moc pokładowa ładowarka pojazdu) kosztuje niecałe 2600 zł.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: