Formuła 1 przetestuje nowe opony. Czy Pirelli przyznaje się w ten sposób do błędu?
Nowa specyfikacja tylnych opon zostanie przetestowana podczas piątkowych treningów przed Grand Prix Austrii. Wydaje się, że nietypowe testy zostały wywołane awarią tylnych opon w bolidach Lance’a Strolla i Maxa Verstappena podczas Grand Prix Azerbejdżanu. Wtedy Pirelli stwierdziło, że winę za usterki ponoszą zespoły.
Firma Pirelli w porozumieniu z FIA, Formułą 1 i zespołami przetestuje nową konstrukcję tylnych opon podczas treningów przed Grand Prix Austrii, w piątek 2 lipca. Celem jest sprawdzenie jej skuteczności w dążeniach do dalszej poprawy odporności ogumienia. Decyzję tę podjęto jako uzupełnienie niedawno wydanej dyrektywy technicznej oraz początkowych parametrów pracy wyznaczanych przez Pirelli – skoro w obecnej sytuacji nie można monitorować parametrów pracy na bieżąco.
Każdy kierowca dostanie do dyspozycji po dwa komplety nowych opon, do wykorzystania w obu sesjach treningowych. Jeśli testy okażą się udane, to nowa specyfikacja tylnych opon zostanie wprowadzona od Grand Prix Wielkiej Brytanii, zastępując aktualną. Nowa konstrukcja tylnych opon zawiera pewne elementy, które są rozwijane do wykorzystania w najnowszych 18-calowych oponach Formuły 1 na sezon 2022.
Wraz z nową strukturą Pirelli zapewnia opony, które gwarantują jeszcze wyższy poziom wytrzymałości w ekstremalnych warunkach, generowanych przez współczesne samochody. I chyba przyznaje się, że nietypowe awarie tylnych opon w bolidach Lance’a Strolla i Maxa Verstappena podczas Grand Prix Azerbejdżanu wcale nie były winą zespołów.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP