Ford Puma – modny crossover, którym zrealizujesz swoje pasje
Ford Puma - najlepiej sprzedający się Ford w Europie, podbija serca Polaków. Jaki jest ten bestseller amerykańskiej marki?
SUV-y to obecnie najlepiej sprzedające się rodzaje nadwozi w Europie. Kierowcy doceniają ich gabaryty, wygodę podróżowania, czy przestronność wnętrza. Model Puma to SUV należący do segmentu B, a właśnie ta klasa pojazdów odnotowuje najszybciej rosnący popyt w gamach producentów rok do roku. Trudno się dziwić, skoro większość mieszkańców miast i osób dojeżdżających na co dzień do pracy, szkół, przedszkoli, czy robiących cotygodniowe zakupy, chce wykorzystywać auto uniwersalne, które z powodzeniem zaparkujemy w zatłoczonej ulicy, jak i zrealizujemy dzięki niemu swoje aktywności, czy hobby w weekendy. Czy zatem istnieje samochodowy ideał?
Ford Puma – wygląd: modny i zawsze na czasie
Marka Ford stworzyła uniwersalny projekt nadwozia, z nowoczesnym, eleganckim sznytem; projektantom udało się jednocześnie oddać sportowego ducha w sylwetce auta i sprawić, żeby wspaniale prezentował się zarówno pod teatrem, jak i na torze. Puma – najlepiej sprzedający się Ford w Europie – często odwraca wzrok zauroczonych przechodniów. Jego sprzedaż od października 2020 roku do stycznia 2021 roku była lepsza niż murowanego bestsellera marki od lat, czyli Fiesty. To blisko 120 000 sprzedanych samochodów w czasie 2020, pandemicznego roku.
Modny wygląd Pumy doceniają osoby lubiące spędzać wolny czas aktywnie, na świeżym powietrzu, ale też kierowcy jeżdżący dynamicznie, którzy chcą mieć auto ze sportowym pazurem. Jest dla nich ważny piękny design nadwozia i wnętrza auta – dla nich samochód to coś więcej, niż tylko środek transportu.
Sportowy wariant modelu – Ford Puma ST, zasłużył nawet na zaszczytne miano Crossovera 2020 roku, według brytyjskiego magazynu Top Gear. Wybrzuszenia na masce podkreślone muskularnym przetłoczeniem, klinowata, a co za tym idzie – opadająca ku tyłowi linia okien oraz rozmyte, jakby pędem wiatru, „łzy” przednich reflektorów, wskazują na sportowe aspiracje tego modelu. Splitter z wytłoczonym oznakowaniem Ford Performance, zintegrowany z przednim zderzakiem, ma za zadanie zwiększyć o prawie 80 procent siłę docisku przedniej osi pojazdu – to wszystko działa na wyobraźnię kierowców!
Ford Puma – wnętrze
Puma – choć należy do SUV-ów segmentu B – ma wyjątkowo przestronne wnętrze. Udało się to uzyskać przy zachowaniu kompaktowych kształtów nadwozia i pięknej sylwetki. Inżynierowie zaczęli swoje prace od projektu wnętrza, w myśl zasady: najpierw komfort dla kierowcy i pasażerów, a potem dopasowanie estetycznej stylistyki. Takie podejście konstruktorów czuć tu w najmniejszych detalach. Dopracowano tu nawet ergonomię obsługi ekranów, dbając o wygodne i praktyczne rozmieszczenie przycisków, które poprawiają komfort użytkowania auta na co dzień.
Puma jest jednym z najbardziej przestronnych aut w swojej klasie. Po zajęciu miejsca za kierownicą i przejechaniu pierwszych kilometrów poczujemy wygodę podgrzewanych foteli z masażem.
Na pokładzie znajdziemy też podkładkę do ładowania indukcyjnego smartfonu, podgrzewaną przednią szybę, przednie i tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu oraz system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 z 8-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilnym z Apple CarPlay i Android Auto. Dostępny jest też świetny system audio B&O. Dzięki aplikacji mobilnej Ford Pass, zyskujemy dostęp do wygodnych usług, takich jak funkcja lokalizacji pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stan instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju.
Także z tyłu pasażerowie poczują się komfortowo, również dorośli. Fotele są zaprojektowane w sposób umożliwiający zajęcie dogodnej pozycji, a kabina w drugim rzędzie dostarcza odpowiedniej ilości miejsca zarówno na wysokości nóg, ramion czy nad głową, aby wygodnie spędzić tu długie godziny w podróży. Warto docenić możliwość zdjęcia i uprania pokrowców, a w szczególnych sytuacjach nawet wymiany ich na inne. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy nadal zachowaną estetykę wnętrza.
Ford Puma – bagażnik
Puma jest niezwykle praktycznym, pakownym autem z jednym z największych, jeśli nie największym bagażnikiem w swojej klasie – o pojemności 456 litrów i dodatkowo podwójną podłogą. Ma też tzw. Megabox, czyli głęboki, 81-litrowy, wyłożony gumą schowek pod podłogą, który pozwala przewozić w bagażniku przedmioty w pionie o wysokości nawet 115 cm. Schowek dodatkowo ma korek spustowy u spodu, by móc po wypłukaniu wodą zabrudzonej przestrzeni, spłukać nieczystości pod auto. Genialne!
Dodatkowo, gdy otwieramy klapę bagażnika na przeszkodzie nie stoi tylna półka, bo unosi się razem z klapą. Poza tym podłogę bagażnika można ustawić nawet w trzech pozycjach. Jak jest w górnym położeniu, składamy fotele i osiągamy w ten sposób płaską podłogę, bez żadnych wystających progów. Taka przestrzeń umożliwia łatwe wstawienie lub przewiezienie jakiegoś wielkiego sztywnego mebla, np. półki na książki.
Ford Puma – wrażenia z jazdy
Auto prowadzi się świetnie. Nie mogło być inaczej, bo powstało na bazie Fiesty. Ma większy rozstaw osi i kół, a to przekłada się na pewne prowadzenie. Puma dziarsko przyspiesza, wydaje się być lekka, a w zakrętach wydobywa zza swych designerskich oczu mnóstwo pozytywnej energii, którą kierowca o sportowych zapędach z przyjemnością wykorzysta.
To najlepiej prowadzący się SUV w tej klasie – niezależnie od wersji! Prawdą są opinie dziennikarzy i właścicieli – wspaniałe wrażenia z jazdy to wielokrotnie podkreślana cecha Pumy. Na każdym kilometrze czuć tu dobrą trakcję i znakomitą tradycję produkcji Fordów. Dzięki nadwoziu typu SUV model ten ma przewagę na drodze. Składa się na to kilka czynników: masywny wygląd, wyższa pozycja zwiększająca widoczność tego co dzieje się na trasie, ale i możliwość zjechania na nieutwardzone trasy.
Wśród zaawansowanych systemów wspierających kierowcę i zapewniających bezstresową jazdę oraz prostszą obsługę samochodu wymienić warto: adaptacyjny tempomat (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) z funkcją utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA), które ułatwiają jazdę autostradową oraz poruszanie się w korku, nowy system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu wzroku kierującego lub polu działania czujników samochodu.
Ford Puma – opinia o silnikach
Pod maską Pumy może pracować silnik Ecoboost Hybrid 1.0 l, do wyboru w dwóch wariantach mocy 125 lub 155 KM. Przypomnieć należy, że to właśnie jedno litrowy silnik Ecoboost od lat zdobywa laury w konkursach “Silnik Roku” zdobył 11. nagród, w tym 6. jako najlepszy silnik świata. Może być połączony ze skrzynią Powershift. To nowoczesna, 7-stopniowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów, która może wpływać na poprawę bezpieczeństwa na trasie podczas wyprzedzania (szybszy manewr i szybkość zmiany biegów). W takiej konfiguracji – skrzyni Powershift z miękką hybrydą o mocy 155 KM – napęd zapewnia świetne przyspieszenie, większy moment obrotowy przy porównywalnym zużyciu paliwa do jednostki o mniejszej mocy.
Jak to uzyskano? Aby sprostać wymogom ekologicznym zastosowano tu tzw. miękką hybrydę -turbodoładowaną, jednolitrową jednostkę 3-cylindrową wspiera tutaj połączenie rozrusznika i generatora prądu w jednym, dzięki czemu mamy więcej mocy przy przyspieszaniu z niskich prędkości i jednocześnie magazynujemy w akumulatorze energię podczas hamowania potrzebną na działanie wszelkich elektrycznych systemów w samochodzie. Jednostki te znajdują się w czołówce napędów hybrydowych w tej klasie – to nowe generacje hybryd, dzięki którym oszczędzamy pieniądze, bo auto zużywa nawet o 10% mniej paliwa w stosunku do zwykłych silników spalinowych. Jednostki Forda to mocne i oszczędne motory zapewniające bezpieczną i dynamiczną jazdę w trasie i mieście nie bojące się stanąć w szranki z konkurentami . Dla tradycjonalistów Ford przygotował także, najchętniej zresztą kupowany, 1-litrowy silnik EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM, dostępny z siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią oraz najmocniejszy, 200-konny wariant.
Ford Puma – silniki i wersje wyposażenia
1.0 EcoBoost 95 KM, M6 (Tylko Trend)
1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM, M6 (Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X)
1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM, Powershift (Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X, Vignale)
1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM, M6 (ST-Line, ST-Line X, Vignale)
1.0 EcoBoost Hybrid 155 KM, Powershift (Titanium X, ST-Line X, Vignale)
1.5 EcoBoost 200 KM, M6 (ST I ST X)
Ford Puma – opinia
Ford Puma to przestronny i wygodny w środku samochód, obecnie najlepszy w swojej klasie. Jednocześnie to modne auto na czasie – wyjątkowo ciekawy SUV z segmentu B. Jest bardzo uniwersalny, komfortowy zarówno dla singla, jak i rodziny – świetny i do miasta i poza nim. Wspaniały towarzysz wypadów na weekendy, czy dalsze podróże. Praktyczny Megabox to także doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy chcą z powodzeniem realizować swoje hobby, pasje, czy aktywności sportowe. Wnętrze Pumy zapewni doskonały komfort dla dorosłych pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Z bogatym, bardzo dobrze dobranym do przeznaczenia auta wyposażeniem, to najlepszy wybór w tej klasie.
Więcej informacji o modelu i możliwe warianty finansowania dla klientów indywidualnych oraz biznesowych.
https://www.ford.pl/oferta/dopasuj/promocje/detaliczne/puma
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: