Ford Mustang Mach-E jest nie do zdarcia? Inżynierowie poddali go prawdziwym torturom
Zespół Forda przeprowadził wiele prób, które miały na celu sprawdzenie Mustanga Mach-E w warunkach wykraczających poza typowe użytkowanie – od ryzykownych wizyt w myjniach samochodowych po szutrowe drogi.
Około 13 procent Europejczyków nie jest przekonanych, czy pojazdy elektryczne mogą moknąć podczas jazdy w deszczu, a tym bardziej, czy mogą przejechać przez myjnię samochodową. Ford poddał Mustanga Mach-E aż 60 brutalnym cyklom mycia w automatycznej myjni portalowej, wyposażonej w spryskiwacze, szczotki i suszarki – co odpowiada myciu co dwa tygodnie przez ponad dwa lata.
Aby sprawdzić szczelność i wykluczyć inne uszkodzenia, które mogłaby spowodować woda, zespół przepłukał za pomocą strumienia wody pod wysokim ciśnieniem: ramy drzwi, listwy ozdobne, osłony, emblematy, reflektory, lampy tylne oraz elementy klejone do nadwozia Mustanga Mach-E. Spryskiwacz rozpyla wodę o temperaturze 60 stopni Celsjusza z odległości około 30 cm od karoserii pojazdu pod ciśnieniem 115 atmosfer. Ten rodzaj mycia ciśnieniowego może usunąć plamy oleju z nadwozia, gdy jest używany wraz z detergentami.
Testowane przez pośladko-boty
Ford wziął pod uwagę niemal wszystkie czynniki, na które klienci mogą narażać samochodowe fotele – zwłaszcza ich pośladki. Inżynierowie Forda uwzględnili różne obciążenia foteli, biorąc pod uwagę wiele typów budowy ludzkiego ciała. Zespół dokonał tego poprzez zaprogramowanie robota uformowanego w kształcie pośladków, nazwanego „pośladko-botem” (robutt), którego zadaniem jest symulowanie co najmniej 25 000 razy działań osoby wsiadającej i wysiadającej z Mustanga Mach-E.
Pod kątem odporności na codzienne użytkowanie i nadmierną eksploatację przetestowano również materiał, z którego wykonano siedzenia ActiveX. Badania obejmowały testy chemiczne, które miały na celu sprawdzenie, czy produkty takie jak płyn do dezynfekcji rąk nie niszczą materiału, testy ścieralności, dzięki którym uzyskano pewność, że wykończenie nie zmienia wyglądu po symulacji 10-letniego cyklu użytkowania, oceniono również odporność poszycia foteli na pękanie, poprzez powtórzenie 100 tys. razy odkształcenia i załamywania materiału.
Wytrzymałość na co dzień
Pęknięcie ekranu smartfona nigdy nie jest zabawne, ale pęknięcie ekranu dotykowego, który odpowiada za tyle funkcji, jak ekran w Mustangu Mach-E, jest nie do przyjęcia. Ekran dotykowy Mustanga Mach-E o przekątnej 15,5 cala wykorzystuje specjalnie nakładane szkło Dragontrail™, gwarantujące jego trwałość. Ekran jest osadzony na wytrzymałej magnezowej obudowie, odpornej na wstrząsy i uderzenia.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI