Ford Maverick 2022 – samochód dla ludzi, którym nigdy nie przyszło do głowy, by sprawić sobie pickupa
Ford Maverick jest pierwszym pickupem na rynku amerykańskim z pełnym hybrydowym układem napędowym w standardzie. Jest również najbardziej oszczędnym samochodem klasy truck na rynku, legitymującym się docelowym zużyciem paliwa 5,9 l/100km w mieście.
Standardowy Maverick jest czterodrzwiowym, pięciomiejscowym pickupem, dysponującym w pełni hybrydowym układem napędowym, który według szacunków EPA zapewnia zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100km w jeździe miejskiej oraz zasięg 800 km na pełnym zbiorniku paliwa. Testowany, by spełnić standardy „Built Ford Tough” Maverick oferuje pomysłowe rozwiązania projektowe, ułatwiające między innymi przewóz najróżniejszych ładunków. Producent umożliwia jednocześnie dostosowanie samochodu do indywidualnych wymagań co do wnętrza i nadwozia pojazdu. Wszystko to można mieć za sugerowaną przez producenta cenę 19 995 dolarów, jeśli wybieramy wersję podstawową.
Nowy Ford Maverick jest kompaktowym pickupem z samonośnym nadwoziem i pierwszym pickupem w Ameryce z oferowanym w standardzie, w pełni hybrydowym układem napędowym, zapewniającym według szacunków niższe zużycie paliwa w mieście, niż Honda Civic. 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik spalinowy hybrydowego układu napędowego, pracujący w cyklu Atkinsona, dostarcza wraz z silnikiem elektrycznymƗ 191 KM mocy maksymalnej i 210 Nm momentu obrotowego, przekazując napęd za pośrednictwem przekładni bezstopniowej na przednie koła.
Układ napędowy otrzymał lekki, elektryczny silnik trakcyjny o sporej mocy, zaprojektowany i wyprodukowany przez Forda. Oprócz zużycia paliwa szacowanego według metodologii EPA na 5,9 l/100km w mieście* i zasięgu 800 km (500 mil) na jednym zbiorniku paliwa, samochód oferuje standardowo ładowność 680 kg, pozwalającą na przewiezienie typowego quada, a także możliwość holowania przyczepy o masie ponad 900 kg, co pozwala na transportowanie nawet dwóch skuterów wodnych lub sporej przyczepy campingowej.
Ci, których takie możliwości nie zadowalają, mogą wybrać 2-litrowy silnik benzynowy EcoBoost® o mocy 250 KM i momencie obrotowym 376 NmƗƗ, współpracującym z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i standardowym napędem na przednie koła lub dostępnym opcjonalnie napędem na wszystkie koła. Samochód może zostać wyposażony w pakiet holowniczy 4K, który podwaja uciąg wersji standardowej i wystarcza do holowania przyczepy o masie 1800 kg. Oznacza to możliwość ciągnięcia przyczepy z typową łodzią o długości 6,4 metra.
Maverick nie będzie wymagał od właściciela płacenia rachunków za łączność ze światem, oferuje bowiem zarówno łączność pokładową, jak i możliwości korzystania z zewnętrznych urządzeń. Jego standardowy, 8-calowy ekran dotykowy jest kompatybilny z Apple CarPlay® i Android Auto®, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mogą korzystać w czasie jazdy ze znanych sobie rozwiązań. Maverick jest standardowo wyposażony w system FordPass™ Connect z wbudowanym modemem i Wi-Fi dla nawet 10 urządzeńƗƗƗ, natomiast standardowy FordPass™ ułatwia odnalezienie samochodu, sprawdzenie poziomu paliwa, zablokowanie i odblokowanie zamków drzwi, czy uruchomienie lub wyłączenie pojazdu – wszystko to za pomocą telefonu właściciela.
Użytkownicy mogą tworzyć na przykład dzielone schowki, podwyższoną podłogę, stojaki na rowery i kajaki, a także wsuwać typowe deski o przekroju 2×4 cale lub 2×6 cali w szczeliny wytłoczone przy burcie skrzyni ładunkowej. Do dyspozycji są dwa uchwyty mocujące, cztery pierścienie „D” i wbudowane w boki gwintowane otwory do przykręcenia zabezpieczeń własnej konstrukcji.
Maverick oferowany jest w trzech poziomach wykończenia – XL, XLT i Lariat. Pakiet FX4, dostępny w wersjach XLT i Lariat z napędem na wszystkie koła, zwiększa możliwości terenowe dzięki wytrzymałym oponom terenowym i odpowiedniemu zestrojeniu zawieszenia, a także dodatkowej ochronie podwozia oraz trybom jazdy stworzonym do jazdy w terenie, jak błoto/żwir i piasek, a także dzięki funkcji wspomagania zjeżdżania ze stromego wzniesienia.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI