
Ford Fiesta po liftingu. Mały hatchback z napędem hybrydowym
Ford zaprezentował odnowioną Fiestę. Zobaczcie zdjęcia!
Po raz pierwszy we wszystkich wersjach Fiesty wprowadzono matrycowe reflektory diodowe z funkcją automatycznych, nie oślepiających świateł drogowych, które w trudnych warunkach dostosowują kształt sektora świecących diod i wiązkę światła, poprawiając pole widzenia kierowcy.
Ford Fiesta – multimedialny ekran
We wnętrzu znajdziemy 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz. Funkcje wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze i ostrzegania o próbie wjazdu pod prąd debiutują w Fieście z pakietem systemów, wspomagających kierowcę. W zestawie wskaźników znajduje się wybór indywidualnych ekranów, odpowiadających używanym trybom jazdy oraz oddzielny obszar, przeznaczony na informacje o wysokim priorytecie, z systemów wspomagających kierowcę.
Fiesta korzysta z architektury B-car Forda, zastosowanej również w SUV-ie, Pumie. Hatchback dostępny jest w wersji nadwozia trzy- i pięciodrzwiowego.

Tylne światła standardowe zyskały czarne obramowania, natomiast opcjonalne tylne światła LED mają ramki w kolorze Premium Black.
Ford Fiesta – wersje Trend, Titanium, ST-Line
Wersje Trend i Titanium charakteryzują się szerokimi górnymi osłonami chłodnicy z wyraźnymi poziomymi listwami i chromowanymi, błyszczącymi ramkami oraz odróżniającymi je bocznymi otworami wentylacyjnymi. Natomiast wersja ST-Line jest rozpoznawalna dzięki nowej górnej osłonie chłodnicy z głębszą kratownicą i błyszczącym czarnym wykończeniem o strukturze plastra miodu.

Ford Fiesta Ecoboost
Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift. W wersjach wyposażonych w skrzynię Powershift, system umożliwia całkowite zatrzymanie Fiesty w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca.
Fiesta oferuje również kierowcy możliwość korzystania z jednego z trybów jazdy – Normal, Sport lub Eco Drive.

Nowe wersje Fiesty wyposażone w system SYNC 3 oferują również funkcję Rear Occupant Alert, która zapobiega pozostawieniu dzieci lub zwierząt domowych w samochodzie, przypominając kierowcy o konieczności sprawdzenia sytuacji na tylnych fotelach, jeżeli przed podróżą były otwierane tylne drzwi.
Ford Fiesta ST – sportowy hatchback
Ford zaprezentował dziś także Fiestę ST – sportowego hot-hatcha, opracowanego przez Ford Performance.

Górna osłona chłodnicy i boczne wloty powietrza Fiesty ST są wykończone w kolorze Chrystaline Grey, a aerodynamicznie dopracowana dolna listwa przedniego spoilera, progi boczne, spojler tylnej klapy i tylny dyfuzor otrzymały lakierowanie w kolorze nadwozia. Standardowe 17-calowe, lub opcjonalne 18-calowe felgi mają ciemne wykończenie Magnetite, a wśród opcji kolorystycznych nadwozia pojawił się lakier ST Mean Green.

Fiesta ST osiąga przyspieszenie 0-100 km w czasie 6,5 sekundy i prędkość maksymalną 230 km/h dzięki 1,5‑litrowemu silnikowi benzynowemu EcoBoost, rozwijającemu moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 290-320 Nm od 1600 do 4000 obr/min.

Poza trybami jazdy Normal i Sport, nowa Fiesta ST dysponuje również trybem Track, który zastąpił tryb Eco. Torowy tryb Track wyłącza kontrolę trakcji i zapewnia najmniejszą ingerencję ze strony systemu ESC, pozwalając na korzystanie z poślizgu podczas jazdy po torze.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz