Katarzyna Frendl

Ford F-150 jako radiowóz? I to elektryczny!

Ford Pro wprowadził właśnie na rynek pierwszego w USA w pełni elektrycznego pick-upa przeznaczonego specjalnie dla policji - Ford F-150 Lightning Pro Special Service Vehicle.

Ford F-150 to marzenie niejednego fana amerykańskiej motoryzacji, ale w takim wydaniu do jeszcze nie widzieliśmy! Po pierwsze jest elektryczny, czyli to model F-150 Lightning, a po drugie to radiowóz! Co prawda Ford od ponad 70 lat dostarcza policji pojazdy – obecnie ponad 12 tysięcy oddziałów policji w całym kraju korzysta z samochodów tej marki. Dość powiedzieć, że w służbie znajduje się więcej pojazdów Forda niż wszystkich innych konkurencyjnych aut razem wziętych1.

– Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić pierwszego w USA elektrycznego pick-upa przeznaczonego do policyjnych potrzeb, dzięki któremu służby mogą wykorzystać przełomową technologię, aby poprawić swoją efektywność – powiedział Nate Oscarson, kierownik sprzedaży Ford Pro ds. służb rządowych.

– Pro Power Onboard może służyć jako mobilne źródło zasilania2, np. aby oświetlić po zmroku miejsca wypadków na autostradzie, elektryczny układ napędowy potencjalnie pomaga obniżyć koszty eksploatacyjne oraz te związane z zakupem paliwa3, a Mega Power Frunk zapewnia dodatkowe zamykane schowki wręcz stworzone dla policyjnych celów. Takich funkcjonalności oczekuje się zresztą od lidera w dziedzinie policyjnych pojazdów – dodał.

Elektryczny pick-up stworzony specjalnie dla policji

Ford F-150 Lightning Pro SSV przyspiesza od 0 do 96 km/h w czasie poniżej czterech sekund4, ma zaawansowaną technologicznie platformę elektryczną oraz ciekawe rozwiązania związane z oprogramowaniem Ford Pro. Jest przeznaczony do specjalistycznych potrzeb różnych departamentów, które obejmują pomoc na miejscu wypadku albo miejscu przestępstwa czy holowanie łodzi albo przyczepy.

Ford F-150 Lightning Pro SSV

Specjalnie przygotowane przez Forda funkcje F-150 Police Responder obejmują:

  • Siedzenia z wytrzymałej tkaniny ze zredukowanymi podpórkami, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu;
  • Wbudowane stalowe płyty wzmacniające i zabezpieczające oparcia przednich foteli;
  • Dostępne czerwono-niebieskie albo bursztynowo-białe światła ostrzegawcze w technologii LED montowane na dachu;
  • Łatwa w montażu wzmocniona górna półka na desce rozdzielczej, na której może znaleźć się dodatkowe wyposażenie policyjne;
  • Łatwe w czyszczeniu tylne siedzenia i podłoga z winylu.
Ford F-150

Standardowe funkcjonalności obejmują natomiast:

  • Wnętrze: 12-calowy cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników oraz 12-calowy ekran dotykowy wbudowany w środkową konsolę;
  • Na zewnątrz: Mega Power Frunk zapewniający zamykaną przestrzeń ładunkową, w którym znajduje się też łatwy dostęp do źródeł zasilania;
  • Zakres możliwości i wydajność: 452 KM mocy maksymalnej i 1 050 Nm maksymalnego momentu obrotowego, 3 500 kg zdolności holowniczej i 1 000 kg maksymalnej ładowności6 w wersji ze standardowym akumulatorem albo przyspieszenie od 0 do 96 km/h poniżej czterech sekund, 580 KM mocy maksymalnej, 1 050 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 4 500 kg zdolności holowniczej5 w wersji z akumulatorem o zwiększonym zasięgu.
  • Technologie: Intelligent Range, która optymalizuje trasy podczas podróży, SYNC 4, bezprzewodowe aktualizacje Ford Power-Up, Ford Co-Pilot360 z systemem automatycznego hamowania awaryjnego, informacją o ruchu poprzecznym i monitorowaniem martwego pola (BLIS).

1 Na podstawie danych rejestracji nowych pojazdów z S&P Global Mobility przy ograniczeniu do służb rządowych oraz pojazdów POL i SSV – dane za 2021 rok.

2 Maksymalny pobór mocy nieprzekraczający limitów określonych w instrukcji obsługi pojazdu.

3 Zaplanowane koszty eksploatacyjne w porównaniu ze spalinowym modelem EcoBoost o pojemności 2,7 litra w oparciu o zalecany harmonogram serwisowania opublikowany w instrukcji obsługi. Analiza odzwierciedla standardową metodę Ford Motor Company obliczania planowych kosztów serwisowania i odzwierciedla dane dostępne w 2020 roku.

4 Dane testowe Forda oparte na typowej metodologii branżowej przy użyciu przesunięcia o czas przejechanie 1 stopy (1-ft. Rollout). Rezultaty mogą się różnić w zależności od próby.

5 Maksymalna wartość holowania w modelach Pro z dostępnym akumulatorem o zwiększonym zasięgu i specjalnym pakietem Max. Trailer Tow Package. Wartość może różnić się w zależności od ładunku, konfiguracji pojazdu, akcesoriów i liczby pasażerów.

6 Maksymalna ładowność z akumulatorem o standardowym zasięgu i 18-calowymi kołami.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze