Elektryczne samochody ciężarowe Volvo zyskały nową funkcję. Co to jest Active Grip Control i jak działa?
Producent samochodów ciężarowych wprowadza nową funkcję bezpieczeństwa. Do czego służy i jak wpłynie na jazdę kierowcy?
Volvo uważa, że Active Grip Control to technologia, która znacząco poprawia stabilność, przyspieszanie i hamowanie na śliskiej nawierzchni. Możemy się o tym przekonać na poniższym filmiku:
Dzięki szybkiej reakcji silników elektrycznych można błyskawicznie kontrolować siłę generowaną między kołami a drogą, aby aktywnie zapobiegać tzw. „buksowaniu” kół.
Funkcja ta wyraźnie poprawia przyspieszanie na śliskiej nawierzchni. Testy przeprowadzone z Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną naczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu.
Jeśli pojazd zacznie wpadać w poślizg, odpowiednie czujniki pozwalają systemowi sterowania pojazdu reagować na warunki nawierzchni i wykorzystywać silniki elektryczne pojazdu wraz z innymi siłownikami w inteligentny sposób, aby pomóc kierowcy utrzymać się na drodze.
Nowa funkcja ma również na celu zmniejszenie ryzyka zakleszczenia się i nadsterowności podczas jazdy bez ładunku. Funkcja Active Grip Control będzie dostępna w ciężkich samochodach ciężarowych Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX Electric, które są wykorzystywane do przewozów regionalnych i prac budowlanych. Wersja tej funkcji będzie również dostępna w samochodach ciężarowych z napędem na olej napędowy lub LNG.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: