
E-Prix Puebli: pech jednego szczęściem drugiego
Weekend Formuły E w Meksyku po raz pierwszy odbył się na torze Autódromo Miguel E. Abed w Puebli – i po raz pierwszy w tym roku z udziałem widzów. 10 tysięcy biletów rozdano pracownikom meksykańskiego systemu opieki zdrowotnej.
E-Prix Puebli stanowi bardzo obiecujący początek drugiej połowy tegorocznego sezonu Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.
W ósmym wyścigu tego sezonu, w sobotę 19 czerwca, Pascal Wehrlein (Niemcy) za kierownicą Porsche 99X Electric zaprezentował wyśmienitą formę i jako pierwszy przekroczył linię mety – został jednak zdyskwalifikowany przez sędziów z powodu nieprawidłowości w rejestracji opon:
W sobotę zasłużyliśmy na nasze pierwsze zwycięstwo. Błąd w rejestracji opon nie wpłynąłby na osiągi i moim zdaniem dyskwalifikacja to bardzo surowa kara. Ale teraz patrzymy w przyszłość. Przez cały weekend byliśmy naprawdę silni. W porównaniu z poprzednim wyścigiem zrobiliśmy ogromny krok naprzód – i to mnie cieszy.
Wykorzystując pech Wehrleina, stratujący w sobotę z ósmego i dziewiątego miejsca startowego, dwaj kierowcy Audi Sport ABT Schaeffler zajęli finałowo dwa najwyższe miejsca na podium. Lucas di Grassi odniósł swoje trzynaste zwycięstwo, a René Rast, zajmując drugie miejsce, dopełnił triumfu Audi. Dodatkowo Rast odnotował w sobotę najszybsze okrążenie toru. Lucas di Grassi po wyścigu wyznał:
Zwycięstwo to bardzo wyjątkowe uczucie. Dziś w końcu udowodniliśmy, że nasze Audi e-tron FE07 jest prawdziwym zwycięzcą. Fakt, że mogę świętować moje pierwsze miejsce, a René miejsce drugie, czyni to jeszcze milszym. Wróciliśmy do walki o tytuł mistrzowski i damy z siebie wszystko, by utrzymać tę ekscytującą rywalizację aż do ostatniego wyścigu.

Niedzielny wyścig po raz kolejny udowodnił, jak nieprzewidywalne mogą być mistrzostwa Formuły E: René Rast, po błędzie na jednym z okrążeń kwalifikacyjnych, musiał rozpocząć walkę z pozycji ostatniej. Dzięki zachowaniu zimnej krwi w upalnym Meksyku i dzięki mądremu zarządzaniu energią, Niemiec systematycznie przebijał się do przodu. Po 45 minutach nadeszła zasłużona nagroda: jeden punkt za dziesiąte miejsce i drugi za najszybsze okrążenie:
Bardzo ekscytujący wyścig. Wybraliśmy nieco inną strategię, zaoszczędziliśmy sporo energii i zdobyliśmy dwa punkty. Radość z sobotniego podium i dobrej pozycji w klasyfikacji mistrzostw jest dziś ogromna.
Następne wyścigi sezonu 2020/2021 Formuła E, odbędą się 10 i 11 lipca w Nowym Jorku. Kolejne będą w Londynie, a dwa finałowe zaplanowano na połowę sierpnia w Berlinie.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz