Dwie inteligentne aplikacje Mercedesa dla kierowców „elektryków” i nie tylko. Znacie je?
Aplikacje na smartfony pozwalają oszczędzać czas, zapewniają rozrywkę, a czasami wyręczają nas nawet w codziennych obowiązkach – po prostu ułatwiają życie. Większość kierowców nie wyobraża sobie dzisiaj życia bez nawigacji z aktualnymi danymi o ruchu drogowym, a wielu użytkowników nowoczesnych samochodów miało już okazję docenić możliwości zdalnej obsługi wybranych funkcji auta.
Ekosystem elektromobilności Mercedes-Benz obejmuje dwie takie aplikacje. Pierwsza z nich – EQ Ready – jest adresowana do kierowców wszystkich samochodów spalinowych, którzy chcieliby uzyskać odpowiedź na pytanie: czy samochód elektryczny albo hybryda plug-in jest dla mnie? Czy nie będę miał kłopotów z ładowaniem? Czy zasięg „na prądzie” będzie wystarczający?
Aplikacja analizuje zachowania użytkownika jako kierowcy, biorąc pod uwagę styl jazdy oraz przebyte trasy i podpowiada, czy w tym samym trybie eksploatacji mógłby on korzystać z wybranego zelektryfikowanego Mercedesa (do wyboru jest też smart). To świetny sposób na przetestowanie, czy jesteśmy gotowi, by przesiąść się do samochodu na prąd. W tym celu aplikacja EQ Ready oblicza zapotrzebowanie na energię wybranego modelu z uwzględnieniem natężenia ruchu. Co więcej, użytkownik może sprawdzać wszystkie możliwości naładowania pojazdu na trasie i symulować czasy ładowania.
Druga aplikacja – Mercedes me – cieszy się już dużą popularnością wśród użytkowników wszystkich współczesnych Mercedesów. W wydaniu dla modeli zelektryfikowanych została wzbogacona o dodatkowe funkcjonalności, w tym inteligentną nawigację (która należy zresztą do wyposażenia systemu operacyjnego MBUX). Pozwala ona z wyprzedzeniem planować podróże w zaciszu własnego domu lub biura i uwzględnia przy tym ruch na trasie oraz potrzebne postoje na ładowanie. Mapa obejmuje wszystkie punkty ładowania wraz ze szczegółami takimi jak godziny otwarcia, typ i moc ładowarki, a nawet jej zajętość. Inteligentna nawigacja przydaje się zarówno użytkownikom aut na prąd – zwalnia ich z konieczności szukania ładowarek, jak i hybryd plug-in – mogą oni częściej korzystać z publicznych punktów ładowania i więcej jeździć tylko „na prądzie”. To istotna kwestia w obliczu rosnącej popularności plug-inów oraz ich coraz większych zasięgów. Nowe Klasy C i S oraz GLE z hybrydowym napędem plug-in w trybie 100% elektrycznym na jednym ładowaniu potrafią bowiem pokonać już ok. 100 km.
Aplikacja Mercedes me nie sprowadza się jednak wyłącznie do nawigacji. Zapewnia też zdalny dostęp do wybranych funkcji samochodu, które w przypadku modeli elektrycznych i plug-inów obejmują postojową klimatyzację. Można ją uruchomić za pomocą smartfona, tak aby przed rozpoczęciem podróży schłodzić lub ogrzać wnętrze do pożądanej temperatury. Podczas ładowania prąd potrzebny do wentylacji pojazdu pobierany jest z sieci, a nie z jego baterii, więc funkcja ta nie wpływa na zasięg samochodu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI