
Droga ekspresowa S8 będzie dłuższa o 32 kilometry! Gdzie rozpocznie się budowa?
Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu wydał decyzję środowiskową dla odcinka drogi ekspresowej S8 Łagiewniki – Wrocław. To oznacza, że kierowcy wkrótce zyskają kolejne 32 km dwujezdniowej drogi ekspresowej.
Droga ekspresowa S8 będzie dłuższa o 32 kilometry! Gdzie rozpocznie się budowa?
Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, z zapewnioną rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału. Trasa o długości 32,6 km zostanie poprowadzona nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 8 i przebiegać będzie przez tereny gmin Łagiewniki, Jordanów Śląski, Sobótka, Kąty Wrocławskie i Kobierzyce.
Zakres prac będzie obejmował budowę 5 węzłów drogowych:
- Łagiewniki- połączenie z drogą wojewódzką nr 384,
- Trzebnik- połączenie z drogami krajowymi nr 8 i 39,
- Jordanów Śląski- połączenie z drogą krajową nr 8 oraz drogami powiatowymi DP2075D, oraz DP1989D,
- Owsianka- połączenie z drogą wojewódzką nr 346,
- Chrzanów- połączenie z drogą krajową nr 8 oraz z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8.
Ponadto na odcinku wybudowanych zostanie osiem mostów, które będą pełnić również funkcję przejść dla zwierząt. Powstanie także jedna estakada w okolicy miejscowości Bąki, 21 wiaduktów oraz 17 przepustów.
Droga ekspresowa S8 w odcinkach
Droga ekspresowa S8 zostanie podzielona na odcinki. Podział inwestycji na krótsze odcinki ma na celu usprawnienie procesu budowy, począwszy od wyboru wykonawców, aż po realizację. Niewątpliwie przyniesie to korzyści i ułatwi zrealizowanie całej inwestycji. Krótsze odcinki to jednocześnie większa konkurencyjność już na etapie przetargu.
Realizacja drogi ekspresowej S8 od Wrocławia do Barda planowana jest w systemie Projektuj i buduj w latach 2023-2027.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?