Elektryczne chińskie auta dostawcze w służbie Poczty Polskiej. Koszty zwalają z nóg!
Flotę Poczty Polskiej zasilą nowe elektryczne dostawczaki Maxus e-Deliver 3. Będą kursować w największych miastach w Polsce.
Poczta Polska modernizuje flotę swoich pojazdów i stawia na elektromobilność, dlatego wybór padł na samochody dostawcze z napędem elektrycznym. Do obsługi przesyłek pocztowych zamówiono 25 egzemplarzy elektrycznego Maxusa e-Deliver 3. Nowe dostawczaki rozpoczną pracę w 16 największych miastach w Polsce.
Poczta Polska nie kupiła nowych aut dostawczych na własność, a podpisała umowę najmu na okres 36 miesięcy. Elektryczne Maxusy mają pełny pakiet serwisowy wraz z sezonową wymianą opon. Za użytkowanie 25 aut, Poczta Polska zapłaci 4 mln zł.
To pierwsze samochody dostawcze, które były od początku projektowane jako pojazdy elektryczne. Dzięki temu udało się zaoszczędzić aż 200 kg na masie samego pojazdu, co pozwoliło uzyskać dużo większą ładowność, przestronne wnętrze i ładowność wynoszącą do 930 kg.
Auta napędzane są silnikiem elektrycznym o mocy 160 KM gwarantującym duży zapas mocy, nawet przy pełnym załadunku. Czas ładowania akumulatora o pojemności 50,2 kWh od 5 do 80 procent wynosi 45 minut (DC).
Do dyspozycji kierowcy są dwa tryby jazdy, normalny i ekologiczny. Maxus e-Deliver 3 jest wyposażony w rekuperację, co pozwala odciążyć układ hamulcowy. Auto wykorzystuje rekuperację funkcjonującą w trzech poziomach: lekkim, średnim lub mocnym. Zasięg pojazdu w ruchu miejskim to około 370 km, dzięki czemu e-Deliver 3 radzi sobie nawet z dłuższymi trasami bez konieczności częstego ładowania.
Maxus e-Deliver 3 przeszły szereg testów i pomyślnie spisały się w przedsiębiorstwach logistycznych na terenie Polski. Kluczowe parametry Nexusa to wysoka ładowność oraz zasięg przekraczający 300 kilometrów, przez co nie kierowcy nie muszą ładować samochodów w trakcie dnia. Ponadto firmy dostarczające towary na terenie dużych miast doceniły możliwość poruszania się buspasami oraz bezpłatnego parkowania.
Marka Maxus w Polsce
Firma SAIC Maxus została założona w 2011 roku, a od 2018 roku za pośrednictwem importera, spółki Rutebileiernes Standardiserings Aksjeselskap (RSA) jest obecna na rynkach europejskich. Obecnie RSA jest importerem Maxusa w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Polski, Islandii, Niemiec, Wysp Owczych i Grenlandii.
W Polsce sieć dealerska liczy ponad 20 salonów na terenie całego kraju. Maxus w naszym kraju oferuje 9 modeli – 3 osobowe, 5 dostawczych oraz pickupa.
- Maxus EUNIQ6 SUV
- Maxus EUNIQ5 MPV
- Maxus MIFA9 (luksusowy VAN)
- Maxus T90 EV PICKUP
- Maxus E-DELIVER 3 (w dwóch odmianach)
- Maxus E-DELIVER 9 (w dwóch odmianach)
- Maxus DELIVER 9
Najnowsze
-
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
W węgierskiej fabryce w mieście Kecskemet wyprodukowano już ponad dwa miliony samochodów marki Mercedes. Ten jubileuszowy, 2-milionowy, trafi do polskiej firmy carsharingowej. -
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
-
Ferrari i Iveco kolejny raz łączą siły w Formule 1
-
Odświeżone Porsche 911 Carrera T zostało zaprezentowane. Ma być jeszcze lepsze niż jego poprzednik
-
Ford Performance Motorsports łączy siły z zespołem HRT. Ford Mustang GT3 wyjedzie na tor w 2025 roku
Zostaw komentarz: