
Datsun znika z rynku. To już kolejny raz
Datsun to jedna z najstarszych japońskich marek motoryzacyjnych. Niestety, w ostatnich latach miała niewiele wspólnego ze starymi projektami.
Motoryzacyjna mapa świata będzie uboższa o jedną z najstarszych firm produkujących samochody. Marka Datsun po raz kolejny dokonała żywota. Tym razem ostatni egzemplarz zjechał z jednej fabryk w Indiach.
Datsun znika z rynku, choć jest jedną z najstarszych japońskich marek. Imponująca historia firmy sięga 1911 roku. Decyzję o zakończeniu produkcji podjęły niedawno władze Nissana – marka kontroluje od lat losy Datsuna.
Zobacz: Datsun powraca
To już drugi koniec żywota marki Datsun. Pierwszy miał miejsce na początku lat 80. kiedy zaczęto wycofywać modele z rynku amerykańskiego, gdzie był bardziej rozpoznawalny niż Nissan. Firmę wskrzeszono w 2012 roku, gdy ówczesny prezes Carlos Ghosn postanowił pochwalić nowymi planami i inwestycjami na tzw. rynkach wschodzących.

Premiera odrodzonego Datsuna miała miejsce w Indonezji. Marka miała się wyróżniać prostymi projektami. Dlatego produkty tej firmy cieszyły się popularnością w Rosji, gdzie na bazie Łady powstały dwa modele on-Do oraz mi-Do – pierwszy na bazie modelu Granta, drugi na bazie Kalina. W Indiach sprzedawano model redi-GO na bazie Renault Kwid.
Skąd decyzja o zakończeniu produkcji samochodów marki Datsun? Nissan zamierza skupić się na produkcji modeli w segmentach, które przynoszą największe profity. Widocznie legendarna japońska marka nie podołała temu wyzwaniu.

Najnowsze
-
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Czy wiesz, że niewiedza na temat amortyzatorów może skończyć się tragicznie? Wielu kierowców wierzy w szkodliwe mity, a niektórzy „specjaliści” utrwalają te błędy, narażając nas na niebezpieczeństwo. Amortyzatory to nie czarna magia - dowiedz się o nich więcej. -
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
Zostaw komentarz: