Dacia Sandero – test, opinia, dane techniczne, cena. Bardziej funkcjonalna niż się wydaje
Od powstania w 1968 roku, poprzez wykupienie przez Renault Group w 1999 roku aż do dziś receptą na sukces tej „małej rumuńskiej marki”, która stała się międzynarodowa, było oferowanie tego, co najważniejsze w samochodzie w jak najlepszej cenie. Patrząc na drogi, można odnieść wrażenie, że pomysł ten sprawdza się idealnie. Wyjście z domu i niespotkanie Dacii graniczy niemal z cudem. Czy nowa Dacia Sandero również będzie stałym elementem polskich dróg?
Dacia to nazwa, która wywodzi się od historycznej krainy, leżącej dziś na terenie Rumunii. Przyciągała całe rzesze osadników kuszonych pokaźnymi zasobami złota. Dziś samochody tej marki również cieszą się coraz większą sympatią. Czy trzecia generacja Dacii Sandero przyciągnie rzesze kierowców do salonów marki? Sprawdziłyśmy!
Dacia Sandero – design
Całkowicie nowe Sandero z zewnątrz emanuje wrażeniem solidności. Ogólna konstrukcja jest bardziej opływowa, dzięki bardziej nachylonej przedniej szybie, niższej i płynnej linii dachu oraz antenie radiowej umieszczonej na końcu dachu. Pomimo niezmienionego prześwitu, nowe Sandero jest niższe i bardziej uziemione.
Mimo niewielkich rozmiarów z zewnątrz, w środku nowa Dacia Sandero jest całkiem przestronnym samochodem, ale tylko z przodu. Z tyłu jest w niej naprawdę ciasno i cierpi na niedobór schowków. Oferuje za to całkiem pojemny bagażnik o pojemności 328 litrów.
Dacia Sandero – wnętrze
Wewnątrz trzecia generacja Dacii Sandero może się pochwalić nową deską rozdzielczą, pokrytą nowymi materiałami wykończeniowymi, które współtworzą całkiem przyjemne wizualnie wnętrze, ale mimo wszystko sprawiające wrażenie lekko plastikowego i takiego, które po dłuższym użytkowaniu może być w rozsypce. Plastik bardzo łatwo się rysuje (testowana przez nas wersja już miała kilka rys), a część elementów zdaje się, że może przy zbyt gwałtownym przesunięciu czy pociągnięciu odpaść.
Przyciski na konsoli centralnej są ergonomicznie usytuowane, czytelne i łatwo się je obsługuje. Znajdziemy tu również ekran do multimediów (gdzie nie wiadomo, czemu pod ikoną od nawigacji jest nazwa „Ustawienia”), który dość długo reaguje na dotyk, ale jest bardzo intuicyjny. Po jego lewej stronie znajduje się wejście USB (jedno z dwóch, drugie znajdziemy przy półce obok drążka do zmiany biegów) oraz uchwyt na telefon.
Miejsce kierowcy również jest bardziej ergonomiczne dzięki nowym siedzeniom z wieloma możliwościami regulacji, a także możliwości regulacji ustawienia kierownicy. Jak dla mnie dźwignia od pochylenia oparcia jest dosyć głęboko schowana, przez co odruchowo łapiemy uchwyt od ustawień wysokości fotela. Siedzenia są wygodne i dobrze wyprofilowane, podczas jazdy po mieście, jak i w trasie nie czuć zmęczenia. Między przednimi fotelami umieszczono podłokietnik, pod którym znajduje się miejsce na napoje. Dosyć niefortunne zlokalizowanie gdyż, ciężko podczas jazdy sięgnąć po butelkę z piciem.
Dacia Sandero – wrażenia z jazdy
Nową Dacią Sandero jeździ się w porządku. Samochód jest sztywny, stosunkowo dobrze wybiera nierówności, nieźle trzyma się drogi, jest skrętny i zwinny. Testowana przez nas wersja miała pod maską silnik z fabryczną instalacją LPG, rozwijający 100 KM, który sprawił, że jazda Sandero była całkiem dynamiczna. Tylko przy większych prędkościach (powyżej 120 km/h) w kabinie szumi i to bardzo. Szumy dochodzą z podszybia, okolic lusterek i tylnych nadkoli.
Jadąc na gazie spalanie wynosiło około 9 l/100 km, a na benzynie 7,5-8 l/100 km.
Dacia Sandero – cena
Ceny nowego Sandero z silnikiem TCe 100 LPG zaczynają się już od 51 900 złotych. W najbogatszej wersji wyposażenia za ten samochód trzeba zapłacić minimum 54 900 złotych.
Dacia Sandero zapewnia idealny stosunku ceny do oferowanych możliwości. Gdy cenniki dobrze wyposażonych pojazdów segmentu B zaczynają zbliżać się do kwoty 70 tysięcy złotych, Dacia Sandero z pewnością będzie świetną alternatywą dla tych, którzy szukają taniego samochodu, służącego jako środek transportu na krótkich i średnich odcinkach.
NA TAK:
- cena
- wygodna pozycja za kierownicą
- łatwość w manewrowaniu
NA NIE:
- słabo wyciszona kabina
- nienajlepsza praca dźwigni zmiany biegów
- słaba jakość plastików we wnętrzu
Dacia Sandero TCe 100 LPG – dane techniczne
Moc maksymalna | LPG: 100 KM Ben: 90 KM |
Maksymalny moment obrotowy | LPG: 170 Nm Ben: 160 Nm |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 11,6 sekundy |
Prędkość maksymalna | 183 km/h |
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?