
Dacia Jogger zaprezentowana! Siedem miejsc, dwie wersje silnikowe i przód „kopiuj, wklej” z Sandero
Dacia zaprezentowała dziś nowy model - Jogger, który jest następcą Logana MCV i Lodgy w jednym. Na pokładzie zmieści siedem osób lub bardzo dużo bagażu i będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Co jeszcze wiadomo o tym samochodzie?
Dacia Jogger bazuje na płycie płycie podłogowej aktualnego Logana i Sandero, stanowiąc po prostu wydłużoną odmianę tych pojazdów, mogącą pochwalić się trzema rzędami foteli. Styl nadwozia nawiązuje do sylwetki SUV-a.

Jogger zapożycza większość rozwiązań technicznych i wizualnych z Sandero i Logana. Widać to na pierwszy rzut oka. Przednia część nadwozia oraz wnętrze niewiele różnią się od Sandero Stepway. To co odróżnia ten model to wyżej poprowadzona linia dachu i kanciasty tył skrywający trzeci rząd siedzeń lub całkiem sporą przestrzeń bagażową.
Dacia Jogger ma 4,55 metra długości, 1,78 metra szerokości i 1,63 metra wysokości. Warto zauważyć, że długość samochodu jest mniejsza, niż w przypadku większości kompaktowych kombi.

Kierowcy będą mieli do wyboru dwie konfiguracje Dacii Jogger: pięcio- i siedmioosobową. W pierwszym wariancie bagażnik pomieści 708 litrów, a po złożeniu foteli przestrzeń wzrośnie do 1819 litrów. W wersji siedmiosobowej pojemność bagażnika to jedynie 160 litrów.

Dacia Jogger – silniki
Dacia Jogger będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych: z silnikiem benzynowym TCe 110 oraz z dwupaliwowym silnikiem TCe 100 LPG. Producent zapowiada, że 2023 roku oferta zespołów napędowych zostanie uzupełniona o wersję hybrydową.
Dacia na razie nie przedstawiła dokładnych specyfikacji, ani cen Joggera, a to od nich w dużej mierze będzie zależeć sukces tego samochodu. Więcej szczegółów powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.
Zamówienia na Joggera będzie można składać od listopada 2021 roku. Samochód powininen trafić do salonów w lutym 2022 roku.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?