Dacia Duster po liftingu – małe zmiany na plus. Co teraz Duster skrywa pod maską?
Cztery lata po premierze drugiej generacji Dacia Duster przeszła lifting. Zmiany nie są bardzo spektakularne, ale zdecydowanie kilka z nich jest na plus. Co się zmieniło? I co odnowiony Duster skrywa pod maską?
Dacia Duster po liftingu – zmiany na zewnątrz
Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec jakiekolwiek różnice w wyglądzie odnowego Dustera. Po dokładniejszej analizie widać całkowicie przeprojektowane oświetlenie z wstawkami LED do jazdy dziennej – nawiązujące do nowego Sandero, ale nie identyczne. Podobnie jest z tyłu, gdzie lampy w technologii LED zyskały nowocześniejszą grafikę 3D. Przy okazji ciekawostka, Duster został pierwszym modelem Dacii, który ma LED-owe kierunkowskazy.
To czego nie widać na pierwszy rzut oka, to poprawiona, zgodnie ze słowami producenta, aerodynamika, która ma zaowocować niższym zużyciem paliwa. Dyskretnie przeprojektowany tylny spojler, nowe wzory 16- i 17-calowych felg, a nawet zmienione łożyska kół mają ograniczyć emisję CO2 na każdy kilometr o maksymalnie 5,8 g.
Dacia Duster po liftingu – zmiany wewnątrz
Po liftingu wnętrze Daci Duster jest zdecydowanie bardziej przyjemne. Najbardziej zwraca uwagę ekran systemu multimedialnego doczekał się całkiem ładnej obudowy. Wprawne oko dostrzeże też zmienione zagłówki foteli, które przy zachowaniu identycznego poziomu bezpieczeństwa mniej zaburzają widoczność i przestrzeń w kabinie, nową tapicerkę oraz konsolę środkową z regulowanym podłokietnikiem i schowkiem o pojemności 1,1 litra.
Dacia Duster po liftingu – dwa systemy multimedialne do wyboru
Podstawowym systemem będzie Dacia Plug&Music z radiem, MP3, USB i Bluetooth. Opcjonalnie będzie można zamówić Media Display, z sześcioma głośnikami, DAB, Bluetoothem, dwoma portali USB i Apple CarPlay oraz Android Auto obsługiwanych po kablu. W wersji Media Nav kierowca dostanie w bonusie nawigację i bezprzewodowego CarPlaya oraz Android Auto.W obu przypadkach ekran ma przekątną 8 cali.
Dacia Duster po liftingu – silniki
Pod maską też nie za wiele się zmienia. W cenniku pojawią się więc benzynowe TCe o mocach 90, 130 i 150 KM, a także odmiana ECO-G z fabrycznym zasilaniem LPG oraz diesel.
- dCi 115 KM – z 2WD lub 4WD i manualną, 6-biegową przekładnią
- TCe 90 2WD – z 6-biegową przekładnią manualną
- TCe 130 2WD – z 6-biegową przekładnią manualną
- TCe 150 4WD – z 6-biegową przekładnią manualną
- TCe 150 2WD – z 6-stopniową przekładnią EDC
- ECO-G 100 2WD (benzyna + LPG) – z 6-biegową przekładnią manualną
Więcej szczegółów wraz z polską specyfikacją poznamy, gdy pierwsze egzemplarze Daci Duster trafią do salonów, co powinno wydarzyć się we wrześniu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI