
Co łączy Porsche Taycan 4S i elektryczny bolid Formuły E?
„W 100% elektryczny napęd” wydaje się oczywistą odpowiedzią. Ale nie tylko. Podczas pobytu Formuły E w Nowym Jorku, dwa w pełni elektryczne samochody Porsche - bolid 99X Electric oraz Taycan 4S - przyciągnęły spojrzenia podczas spektakularnej sesji zdjęciowej na słynnym placu Times Square. Zdradzamy, co je łączy!
Jako pierwsza na świecie seria zmagań elektrycznych bolidów, Formuła E wprowadziła emocjonujące wyścigi samochodowe na ulice fascynujących metropolii – takich jak Nowy Jork. Z perspektywy Porsche to najbardziej konkurencyjna arena, na której można przyspieszać rozwój pojazdów o wysokich osiągach z naciskiem na przyjazność środowisku, efektywność energetyczną oraz zrównoważony rozwój. W rezultacie Porsche 99X Electric, startujące w wyścigach Formuły E od 2019 roku, służy inżynierom Porsche również jako platforma rozwojowa dla seryjnych aut na prąd producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen. Zastosowaną w nim technikę 800 V można znaleźć także w modelu Taycan, pierwszym w pełni elektrycznym seryjnym samochodzie sportowym Porsche, którego prototyp zadebiutował na oczach światowej publiczności właśnie w Nowym Jorku, w 2019 roku.

Wyścigi Formuły E które odbyły się na torze Red Hook wokół Brooklyn Cruise Terminal, z Dolnym Manhattanem oraz Statuą Wolności w tle. Każdy z nich trwał 45 minut plus jedno okrążenie – to mniej więcej tyle samo, ile potrzeba na dwukrotne naładowanie Porsche Taycan z poziomu 5 do 80% za pomocą ładowarki prądu stałego o mocy 350 kW.

Elektromobilność i zrównoważony rozwój nie są w Nowym Jorku wiodącymi czynnikami wyłącznie podczas weekendu Formuły E. Dysponując 1750 samochodami na prąd, miasto może poszczycić się największą w kraju własną flotą pojazdów elektrycznych. Do końca 2025 roku ich liczba ma wzrosnąć do dwóch tysięcy. Metropolia jest na dobrej drodze, by z końcem 2021 roku oferować 10 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania. Plany zakładają również, że flota miejskich autobusów szkolnych będzie w pełni elektryczna do 2035 roku. Nowojorczycy są zresztą bardzo przekonani do tych inicjatyw: już teraz zużywają mniej energii w przeliczeniu na jednego mieszkańca niż mieszkańcy jakiegokolwiek innego stanu z wyjątkiem Rhode Island.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz