BMW po ponad 20 latach wraca do wyścigów długodystansowych!
W 2023 roku BMW, podobnie jak Peugeot, Ferrari i Audi, wróci do rywalizacji w wyścigach długodystansowych. Niemiecki producent będzie rywalizować w kategorii Le Mans Daytona hybrid, znanej szerzej jako LMDh.
BMW po raz ostatnio startowało w wyścigach długodystansowych w 1999 roku. Ostatnią fabryczną konstrukcją reprezentującą markę w europejskim Le Mans było zwycięskie BMW V12 LMR z 1999 roku.
Po ponad 20 latach niemiecki producent wraca do ekscytującej rywalizacji. Od 2023 roku BMW startować w kategorii Le Mans Daytona hybrid. Wyścigowy debiut BMW w LMDh zaplanowano na 24-godzinny wyścig Daytona w 2023 roku, stanowiący otwarcie sezonu IMSA SportsCar.
To wyjątkowo poważne wyzwanie, ale też ogromny prestiż. Klasa LMDh to najwyższa klasa mistrzostw IMSA SportsCar, pozwalająca uczestnikom również na udział w wyścigach WEC, tuż obok pojazdów Le Mans Hypercars (LMH).
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP