
BMW po ponad 20 latach wraca do wyścigów długodystansowych!
W 2023 roku BMW, podobnie jak Peugeot, Ferrari i Audi, wróci do rywalizacji w wyścigach długodystansowych. Niemiecki producent będzie rywalizować w kategorii Le Mans Daytona hybrid, znanej szerzej jako LMDh.
BMW po raz ostatnio startowało w wyścigach długodystansowych w 1999 roku. Ostatnią fabryczną konstrukcją reprezentującą markę w europejskim Le Mans było zwycięskie BMW V12 LMR z 1999 roku.
Po ponad 20 latach niemiecki producent wraca do ekscytującej rywalizacji. Od 2023 roku BMW startować w kategorii Le Mans Daytona hybrid. Wyścigowy debiut BMW w LMDh zaplanowano na 24-godzinny wyścig Daytona w 2023 roku, stanowiący otwarcie sezonu IMSA SportsCar.
To wyjątkowo poważne wyzwanie, ale też ogromny prestiż. Klasa LMDh to najwyższa klasa mistrzostw IMSA SportsCar, pozwalająca uczestnikom również na udział w wyścigach WEC, tuż obok pojazdów Le Mans Hypercars (LMH).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?